vk Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Svært mange kunder handler i nettbutikkene i helgen, helt i fra fredagen. Ganske naturlig egentlig. I tillegg kjører Komplett heftige salgskampanjer nesten hver helg og dette genererer enda større ordrevolum i helgen. Alt dette fører dessverre til en betydelig opphoping av ordrer i starten av uken. Komplett.no forteller kundene sine om at det kan derfor gå tregt med hjelp og ekspedering av ordrer på mandag/tirsdag (nesten halve uken!). En del andre butikker har samme problem. Saken er at slike (bort)forklaringer ikke hjelper kundene overhodet. Butikken åpenbart setter seg selv i sentrum og ikke kundene sine. Butikken kan nemlig gjøre flere ting for å løse dette problemet. For eksempel har jeg foreslått for Komplett tidligere å vurdere (minst) en ekstra vareavhenting fra Bring/Posten/PostenNord osv. på mandager og tirsdager (etter hva jeg vet så kjører de for tiden med bare 1 kveldsavhenting av pakker i alle ukedager). Også innleie av (nok) ekstra hjelp på mandag/tirsdag kunne bidratt til en mer kundevennlig løsning, slik at logistikken fungerer smidig og effektivt i alle ukedager. Dette har dessverre ikke ført til endret praksis hos Komplett såvidt jeg har sett men ... mulig at de jobber med saken. Faktum er at det går fortsatt tregt i starten på uken hos dem. Forskjellen for kundene er stor. Jeg har handlet mange ganger i helgen hos butikker som har orden på sysakene sine, og varer bestilt f.eks på søndag kveld blir sendt ut på mandag (ofte midt på dagen), og ikke sjelden får jeg pakken allerede på tirsdag! I motsetning kan det ta 2-3 ekstra dager hos Komplett for helgebestillinger (men ikke bare). Det er i hvert fall slik jeg opplever at det fungerer hos dem i dag (innbiller meg at det var bedre før). Det er selvfølgelig slik at hvis man ikke er opptatt av en rask leveranse så spiller dette ingen rolle. Man kan da ta ting som de kommer eller shoppe på onsdager i håp om at pakken blir sendt ut den samme uken. Jeg kjenner ikke mange kunder av denne sorten personlig, men det er klart at noen har bedre tid enn andre. Uansett er responsevne og leveringsfart nøkkelfaktorer ved rangering av nettbutikker og deres servicekvalitet. Det er ikke butikkstørrelsen som betyr noe for kunden, men at butikken plasserer kunden i sentrum og ikke seg selv, altså ikke på papiret og i festtalene men i praksis! Alle forbrukere vil ganske sikkert være enige i dette. Det gjenstår å se om Komplett tar forbrukerne på alvor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Så det du ønsker er at Komplett skal ha full bemanning i helgene også? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Så det du ønsker er at Komplett skal ha full bemanning i helgene også? Helst saa vil han at Bring henter pakker i helgen og! Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Andre butikker klarer å levere NORMALT når de kommer på jobb på mandag, og de ber ikke kundene om forståelse for at det går tregt. Les det jeg har skrevet før du prøver deg som smartass vittigper. Jeg svarer i prinsippet ikke på usaklige kommentarer, men ... la gå denne gangen. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Så spørs det hvor lett det er å få tak i folk som vil jobbe 20% stilling (kun mandager) for å få unna den økte ordremengden fra helgen da. Og uansett om de må ansette noen i 20 eller 100% stilling så vil det øke kostnader, og du vet vel hvem som må betale prisen for det? For å si det som det er, er du ikke fornøyd med Komplett sin leveringstid, så velger du noen andre. Det er ikke verre enn det. Har ikke andre de samme varene, de samme prisene eller den samme servicen? Kanskje kort leveringstid hos noen går ut over disse faktorene. Vil jeg ha noe skikkelig kjapt, så kjøper jeg i butikk. Selvsagt er det ikke alle som har et godt utvalg av butikker i nærheten, men for oss som er så heldige så handler jeg heller i butikk enn på nett, selv om prisen er noe høyere. Det er det verdt av flere årsaker. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Aha, jeg skjønner :-) Leste nettopp en annen tråd du har startet der du også er sur på Komplett. Så nå finner du ALT du synes er negativt om Komplett og lager nye tråder om det. 1 Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Så spørs det hvor lett det er å få tak i folk som vil jobbe 20% stilling (kun mandager) for å få unna den økte ordremengden fra helgen da. Og uansett om de må ansette noen i 20 eller 100% stilling så vil det øke kostnader, og du vet vel hvem som må betale prisen for det? For å si det som det er, er du ikke fornøyd med Komplett sin leveringstid, så velger du noen andre. Det er ikke verre enn det. Har ikke andre de samme varene, de samme prisene eller den samme servicen? Kanskje kort leveringstid hos noen går ut over disse faktorene. Vil jeg ha noe skikkelig kjapt, så kjøper jeg i butikk. Selvsagt er det ikke alle som har et godt utvalg av butikker i nærheten, men for oss som er så heldige så handler jeg heller i butikk enn på nett, selv om prisen er noe høyere. Det er det verdt av flere årsaker. De kunne jo starte med å legge til en eller to ekstra avhentinger på mandag og tirsdag, avhengig av behovet. Ellers kjørte Postens brevsenter i Oslo i mange tiår med variabel bemanning (man visste jo aldri hvor mye post/pakker som kom), før de automatiserte hele greia. Da snakker vi om opptil 100 stk og mer ekstra hjelp (f.eks studenter o.l). Dette var ikke stort problem. Vil du løse problemet så finnes det alltid vei vet du. Ellers kjøper selv fra mange butikker i og utenfor Norge, og ikke bare fra Komplett (også over disk hos f.eks Digital Impuls i Oslo), men dette gjør ikke Komplett til noe bedre butikk av den grunn. Men de må gjerne levere sent for min del. Det er slike ting som driver konkurransen her i verden. Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Aha, jeg skjønner :-) Leste nettopp en annen tråd du har startet der du også er sur på Komplett. Så nå finner du ALT du synes er negativt om Komplett og lager nye tråder om det. Skjønte du det? Genialt! Hvor i Komplett jobber du forresten? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Aha, jeg skjønner :-) Leste nettopp en annen tråd du har startet der du også er sur på Komplett. Så nå finner du ALT du synes er negativt om Komplett og lager nye tråder om det. Skjønte du det? Genialt! Hvor i Komplett jobber du forresten? Faktisk, for å være helt ærlig, så er Komplett en konkurrent til bedriften jeg jobber for. Så egentlig burde jeg ha holdt med deg for alt hva det er verdt Endret 18. juni 2015 av Molekylet Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Den er grei. Håper dere klarer å levere NORMALT mesteparten av tiden. En uke fra Sandefjord til Oslo sentrum blir for drøy leveransetid i min bok. Jeg har fått pakker fra Florida på tre dager! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Aha, jeg skjønner :-) Leste nettopp en annen tråd du har startet der du også er sur på Komplett. Så nå finner du ALT du synes er negativt om Komplett og lager nye tråder om det. Skjønte du det? Genialt! Hvor i Komplett jobber du forresten? Han har da et godt poeng. Første jeg ville kommentere i denne tråden at dette var nok en "rant" tråd fra deg ang komplett. pga din forige ble stengt av en moderator. Før du spør, så jobber jeg også hos en konkurrent av Komplett. Den er grei. Håper dere klarer å levere NORMALT mesteparten av tiden. En uke fra Sandefjord til Oslo sentrum blir for drøy leveransetid i min bok. Jeg har fått pakker fra Florida på tre dager! Off topic, men har selv fått en sending fra Sør Korea på 26 timer fra bestilling til den var på døra.. :-) Uansett, så har komplett 24 timers leveringsgaranti om du velger Pick up point (så fremt du bestiller på virkedager). Bestiller du i helgen, så har du den på tirsdag. Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Det er vel ikke så rart at jeg er frustrert pga Komplett men det er ikke derfor jeg skriver. Jeg bare ønsker å dele min butikkerfaring (som jo er hensikten med dette forum) basert på reelle fakta og min kundeerfaring. Den eneste tilknytning til den andre tråden er at jeg allerede var her og fikk lyst å dele noen flere butikkerfaringer med folket. Merk dessuten at Komplett er et eksempel ut fra flere butikker som har dette problemet. Dere var utrolig kjappe i å stemple meg som en ren bråkmaker og mistenkeliggjøre mine motiver... Jeg skjønner at man kan reagere slik særlig når man føler seg truffet, men det var altså ikke meningen å synse noe men å bidra med konkrete erfaringer og innspill. Mulig at dere så i teksten at jeg kommer med noen forbedringsforslag for det de er verdt. Jeg gjør så godt jeg kan. Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 For ordens skyld: Forumet heter forresten "Forbruker" og det blir litt feil når diskusjonene domineres av butikkene (eller folk som jobber der). Jeg jobber heldigvis i en helt annen bransje og ingen i min slekt har noen befatning med varehandel så jeg kan vanskelig anklages for å være partisk mht noen butikk. Jeg synes derfor at min troverdighet som bidragsyter til dette forum er rimelig opplagt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Andre butikker klarer å levere NORMALT når de kommer på jobb på mandag, og de ber ikke kundene om forståelse for at det går tregt. Les det jeg har skrevet før du prøver deg som smartass vittigper. Jeg svarer i prinsippet ikke på usaklige kommentarer, men ... la gå denne gangen. Skjønner du ikke at Komplett har langt flere ordrer enn de andre butikkene du handler hos i helgene? Forøvrig kan du legge av deg den hoverende arrogante tonen overfor andre som gidder å svare deg. Det er ingen andre enn deg selv som ødelegger din troverdighet... Endret 18. juni 2015 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Forøvrig kan du legge av deg den hoverende arrogante tonen overfor andre som gidder å svare deg.Det er ingen andre enn deg selv som ødelegger din troverdighet... Du sjefen, snakk om deg selv! Og du kan godt la være å svare når du ikke har noe konstruktivt å bidra med for min del (sjekk hva du har skrevet p.t så kanskje ser du lyset). Jeg står for alt jeg har skrevet og du må gjerne lese andre tråder hvis du ikke liker det. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Pris - Leveringstid - ServiceDu kan bare velge to av dem. Slik er det med alt. Ole Brum løsninger finnes ikke. 1 Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Pris - Leveringstid - Service Du kan bare velge to av dem. Slik er det med alt. Ole Brum løsninger finnes ikke. Love it Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Forøvrig kan du legge av deg den hoverende arrogante tonen overfor andre som gidder å svare deg.Det er ingen andre enn deg selv som ødelegger din troverdighet... Du sjefen, snakk om deg selv! Og du kan godt la være å svare når du ikke har noe konstruktivt å bidra med for min del (sjekk hva du har skrevet p.t så kanskje ser du lyset). Jeg står for alt jeg har skrevet og du må gjerne lese andre tråder hvis du ikke liker det. Jeg spurte deg om du ønsket at Komplett skulle ha helgevakter, men du unnlot å svare. Jeg spurte deg om du ikke forstod at Komplett har langt flere ordrer enn de andre du sammenligner med, men du unnlot å svare. Så si meg, hvem i denne tråden mellom meg og deg er det som ikke er konstruktiv? Jeg vil faktisk påstå du ikke er interessert i forklaringer på enkle "problemer", men bare har opprettet denne tråden for å raljere mot Komplett. Endret 18. juni 2015 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
vk Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Da burde du kanskje lese hva jeg har svart/skrevet om igjen. Man skalerer virksomheten til volumet vet du. Det er som å si at Telenor abonnenter kan ikke bruke mobilen på mandager fordi Telenor har usedvanlig mange kunder da i forhold til One Call osv... De som får det til jobber heller ikke i helgene så om du ikke mente å være spydig med dette spørsmålet ditt, da skjønner jeg ikke hvor det kommer i fra. Har jeg sagt noe om helgevakter i helgene? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Jeg får pakken på tirsdag hvis jeg bestiller fra Komplett på en søndag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå