Gå til innhold

Bytte ut fag?

Anbefalte innlegg

Jeg fullførte videregående skole 2013/2014 (realfag) og bestod i alle fag untatt S2. Planen min var dermed å bytte ut realfagene mine på VGS med samfunnsfag. Jeg vet at regelen er at man skal ha to programfag fra 2. videregående som man skal føre videre til 3. videregående. 

Mine programfag var følgende:

Fra andre VGS:

S1

Psykologi 1

Biologi 1 

Kjemi 1

Fra tredje VGS:

S2

Politikk og menneskerettigheter

Kjemi 2.

Jeg vet at jeg ikke klarer å bestå S2, og ønsker derfor å bytte det ut med et samfunnsfag, men for å oppnå regelen så må jeg også bytte ut ett av realfagene mine fra andre vgs. Så jeg har ønsket å gjøre følgende endringer:

Fra første VGS:

Beholde S1

Beholde psykologi 1

Bytte ut biologi 1 med sosiologi og sosialantropoligi.

Beholde kjemi 1

Fra andre VGS:

Bytte ut S2 med psykologi 2 (bygger på psykologi 1)

Beholde politikk og menneskerettigheter (bygger på sosiologi og sosialantropoligi)

Beholde kjemi 2

I teorien vil jeg da bytte ut en del av realfagene mine og få samfunnsfag istedenfor i og med at jeg har to gjennomgående programfag fra andre VGS til tredje VGS. Problemet er bare at jeg ble trukket ut til eksamen i S2 (det ene faget jeg skal bytte ut), og at jeg har hørt at i og med at jeg ble trukket ut til det så kan jeg ikke bytte det ut. Så det jeg lurer på om jeg kan bytte det ut med psykologi eller om jeg ikke kan det fordi jeg ble trukket til eksamen i S2 når jeg gikk på VGS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...