Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Konfrontere hvem?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er rimelig sikker på at en person jeg står veldig nær, og som betyr mye for meg, er utro mot sin samboer - og har vært det en lang stund. Disse har 1 barn sammen. Jeg tror 'min person' er utro med en av sine kollegaer, som har 2 barn s

med sin samboer. Jeg syned dette er helt forferdelig, og jeg har ikke sagt noe til noen om dette. Jeg vil ikke konfrontere min venn med dette da jeg er redd det vil kunne ødelegge forholdet i mellom oss. Har jeg "rett" til å blande meg? Hvis ja; hvordan bør jeg i så fall gå frem? Kan jeg feks sende en anonym melding til denne kollegaene kjæreste? Huff... på forhånd takk for råd og svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du finner ut at din venn har en neddopet kvinne i kjelleren som sexslave, synes jeg du bør gripe inn. Men ikke i normale aktiviteter for voksne, som utroskap er. Men du vet jo nå er den personen ikke er til å stole på. Venne-kabalen bør kanskje stokkes om? Jeg liker heller ikke folk som bedrar andre, men å gripe inn synes jeg er utidig innblanding i relasjoner jeg ikke har noe med. 

Lenke til kommentar

Med rimelig sikker mener jeg at jeg har sett meldinger på min venn sin mobiltelefon som ikke kan misforstås. Jeg vet ikke om de faktisk har gjort noe fysisk, men de har en ganske så heftig telefonflørt som har pågått en stund. Det ville imidlertid være ganske "enkelt" for dem å gjøre noen fysisk siden de jobber sammen. Men dere har kanskje rett. Jeg får vel bare la tingene gå sin gang av seg selv. Dere syntes altså ikke at jeg skal snakke med vennen min om dette? Uten noen 'trusler' om å si det videre? Men kun for være der for denne vennen?

Lenke til kommentar

Du skal "være der" når han/hun trenger det og ønsker det, eller selv forteller om det. Har vedkommende vist deg meldingene så kan du ta det opp, har du "snoket" på vedkommendes telefon så la det ligge.

Utroskap er ofte kjedelige greier for alle parter, men du er en venn, ikke moralpoliti. Og som gammel Ibsen-fan kan jeg bare gjenta meg selv fra tidligere tråder: Den ideelle fordring ender ofte med katastrofe...

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvis du er god venn med den som blir bedratt og derfor føler en ærlighetsplikt overfor denne forstår jeg dilemmaet.

Er du derimot bare god venn med den som bedrar ser jeg ingen grunn til at du skal være moralpoliti. Du er er dog selvsagt i din fulle rett til å fortelle personen at "jeg synes utroskap er noe forbanna dritt og vil ikke være venn med noen som driver med det" om du vil, men det er ingen plikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...