trekkoppfugl Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Har nylig oppdaget at "Ads by AdsAlert" popper opp når jeg søker på ting i google. Det kommer også opp hvis jeg søker i nettbutikker, da i form av "bedre" tilbud på andre nettsider enn den jeg ser på. Det har også kommet opp pop-up-vinduer et par ganger hvor det står Ads by AdsAlert, men de har vært blanke / jeg har lukket de før de har fått lastet inn noe. Her er noen eksempler: Hvordan fjerner jeg dette? Jeg finner ikke noe AdsAlert i hverken utvidelser i Chrome, eller i installerte programmer på pc-en, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Edit: Jeg blir visst også sendt videre til dette når jeg klikker på (bilde)lenker: Endret 27. juni 2015 av trekkoppfugl Lenke til kommentar
Kugeekpotet Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Hvis jeg var deg ville jeg nok brukt Malwarebytes Anti-Malware, det duger ganske godt mot adware. EDIT: Etterpå ville jeg renset registeret, ved å søke etter feil med CCleaner. Endret 17. juni 2015 av Kugeekpotet Lenke til kommentar
trekkoppfugl Skrevet 17. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Det løste dessverre ikke problemet. Endret 27. juni 2015 av trekkoppfugl Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Har du mcafee antivirsu? avinnstaler det og bruk heller AVG eller avast gratis antivirus. Mcafee er bloatware i seg selv og som følger med java og lignende dersom man ikke er oppmerksom og krysse det vekk. avinnstaller også suspekte programmer som du ikke har innstallert, er en del som følger med freewaree programmer. spybot search and destroy fungerer også bra mot adware. http://housecall.trendmicro.com/ online antivirus adware scanner Endret 17. juni 2015 av Lugmeister Lenke til kommentar
trekkoppfugl Skrevet 17. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2015 Nei, jeg har ikke McAfee. Prøver å tenke tilbake på hvilke nettsider jeg har besøkt eller programmer jeg har lastet ned, men kan ikke skjønne hva som skal være årsaken til at jeg plutselig får dette. Hm. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Problemet for tiden er at hjemmesider man besøker kan være infisert av noe og skal ikke mye til før man er uheldig å få ting på maskinen. Fikk engang noe fra en nettside hvor jeg måtte bruke tre programmer samtidig får å få bukt med faenskapet. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) har du prøvd å resette browseren til default settings? Endret 17. juni 2015 av Lugmeister Lenke til kommentar
agnard Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Her er en manuell prosedyre du kan prøve https://forums.spybot.info/showthread.php?37370-Manual-Removal-Guide-for-AdsAlerthvis du ikke finner et program som kan fikse det Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Resett Chrome i avanserte innstillinger og fjern alle add-on søkemotorer som ikke er relevante. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Om ikke overnevnte funker er samme issue nevnt nylig her: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=467902 Lenke til kommentar
trekkoppfugl Skrevet 17. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Det ser ut som tilbakestilling gjorde susen (enn så lenge, i hvert fall)! Takk for all hjelp og linker, skal lagre dem for fremtidig bruk hvis det kommer tilbake. Endret 27. juni 2015 av trekkoppfugl Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Takk for all hjelp og linker, skal lagre dere for fremtidig bruk hvis det kommer tilbake. Fixed.. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå