Gå til innhold

Nødpass

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Kos Fredag 26.06.2015

Mandag 15 bestilte jeg et nytt pass, er redd for at jeg ikke får det før Torsdagen dagen før vi drar!

Hvis jeg da ikke har fått det før torsdag morgen, er dette da en god nok grunn til å få nødpass? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, ikke vær så sikker på det. Passet blir levert innen 10 virkedager, så sjansen for at du får passet før 25. er stor, men du bestite ikke passet i god tid før reisen. Møt ihvertfall opp i veldig god til før du skal reise! 

Fra Politiet.no: https://www.politi.no/vestfold/aktuelt/nyhetsarkiv/2013_06/Nyhet_12542.xml

Nødpass skal bare utstedes i situasjoner der dette er helt nødvendig. I praksis betyr det at du ikke vil få nødpass hvis du skal på feriereise og har glemt å fornye passet. 

Lenke til kommentar

Det fra 2013.

På forsiden står det i dag:

Nødpass

Hvis du ikke rekker å bestille et ordinært pass før du skal reise, kan du få utstedt nødpass hos politiet. For å få nødpass, må du fremlegge dokumentasjon på reisen sammen med søknaden.

Moren min fikk nødpass når vi skulle reise til USA(ikke USA men et annet land husker ikke) og passet var gått ut. Endret av Lami
Lenke til kommentar

Vell, på samme side står det: Passet kan ikke benyttes ved innreise til bl.a. USA... 

Jeg fikk selv nødpass for et par år siden, på flyplassen. Ringte opp først, og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme opp der, så skulle de hjelpe hvis de hadde tid, noe de ikke kunne garantere. 

Du er uansett ikke garantert nødpass. Har ikke de tid til å hjelpe det, så har de ikke tid.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Jeg satser jo på at jeg får passet mitt innen den 26, men hadde jeg vært så uheldig at jeg ikke gjør det så håper jeg virkelig at jeg får et nødpass!

Jeg får bare håpe på at det er en god nok grunn, men det er ikke 100% dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvorfor noen skal få nødpass pga utgått mens du ikke skal få. Jeg kjenner ingen som ikke har fått nødpass når de skulle ha det.

Nødpasset får vi på politistasjonen her ihvertfall. Dra opp der før avreise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...