Gå til innhold

Fikk defekt hovedkort fra Komplett.no (kr. 4749,-) men ingen erstating...


vk

Anbefalte innlegg

Fikk et defekt hovedkort (Asus X99-E WS) fra Komplett.no. Asus Nordic Support bekreftet dette og sa at jeg må sende kortet tilbake (RMA) til butikken. Bare det i seg selv er passe kjedelig men Ok. S... happens. Jeg sendte kortet tilbake forrige tirsdag.

 

Til min store overraskelse fikk jeg beskjed fra Komplett.no i dag (7 dager senere!) om at de ikke kan erstatte kortet fordi noen pinner i hjørnet av CPU sokkelen var bøyd. Dette skal ha skjedd under monteringen av plastbeskyttelsen av CPU sokkelen til returen. Jeg er ikke så sikker på når og hvor dette har skjedd, men uansett. Hvilken rolle spiller dette? Kortet var jo defekt fra FØR av!

Dette var imidlertid beleilig nok for Komplett.no til å nekte å ta imot kortet og å la kunden ta støtet istedet. På tross av dette IKKE gjorde kortet mer ubrukelig enn det som kortet var i utgangspunktet! Dermed fløy mine kr. 4749,- rett ut av vinduet! Makan til kundeservice og total ansvarsfraskrivelse... Hvem er da ansvarlig for at jeg fikk et defekt kort for nesten 5000,- spenn i utgangspunktet?

Jeg synes at bare det å få et defekt hovedkort til å begynne med fortjener en unnskyldning og full kompensasjon. At Komplett.no velger å bruke en meningsløs feil mot meg for en vare som allerede var defekt (DOA), er passe kynisk og dypt urimelig etter min mening. Klart at de kunne tatt ansvar for dette og gjort noe med saken hvis de ville, men ... neida. No such luck.

Jeg vet ikke om dette er nye takter hos Komplett.no. Jeg har kjøpt tidligere varer for tusenvis av kroner der gjennom årene men ... dette blir nok siste gang for min del. Kan hende de er greie mot alle andre kunder og dette er en isolert sak... Vel, jeg har mine tvil.

Styr unna folkens... Det finnes bedre butikker med mye raskere levering/behandling og lavere priser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor handlet du da hos komplett om de har raskere levering og lavere priser andre steder? =)

 

Jeg har hatt et par RMA saker hos komplett. Alle tilfellene har jeg fått pengene tilbake på konto, da jeg har kjøpt annet tilsvarende utstyr hos dem i på vente at RMA skal bli utført hos komplett.. aldri vært noen problemer, så jeg er kjempefornyød med kundeservicen. Men nå var ingen mine innleverte produkter påført skade.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...