Gjest Bruker-353915 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Hei! Er det noen som har kommet opp i samfunnsfag, og som kan fortelle meg hva slags tema vi mulig kan få? Lenke til kommentar
Student23 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Det er faglærer som står for oppgavene. Så for oss andre er det helt umulig å si. Men det er lurt å tenke på at der er kompetansemålene du skal bli testet i, fokuser på det faglærer snakket mye om dette skoleåret. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Temaene er vel alt man har gått gjennom i løpet av året. Altså hvilke temaer boka er oppdelt i. Det er i hvert fall slik jeg har opplevd temainndelingen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 sant som dere sier. Jeg får vel gå gjennom kompetansemålene idag, og vikitge fagbegreper Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Da fikk jeg sosialisering og kriminalitet. Noen ideer for å lage gode problemstillinger? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Hvordan kan vi sosialisere kommende generasjoner slik at ikke samfunnet får for lite kriminalitet? Hvilke grupper ønsker vi at de kriminelle skal være (de homofile, ateister, de som lyver, de som raner, de som spiser banan på onsdager osv)? Vil samfunnet klare å produsere nok kriminalitet til å holde liv i politi, domstoler, fengselsvesen osv., eller må vi fortsette å importere folk for å sysselsette de som lever av kriminaliteten? Emile Durkheim og Nils Christie bør være relevant her. Unngå for all del å behandle begrepet "kriminalitet" som om det står for bestemte handlinger. Kriminalitet står historisk og kulturelt for ulike, av og til motsatte, handlinger. Så vidt jeg vet øker kriminaliteten begått av kvinner. En kunne ha funnet litt enkel statistikk om dette og koblet dette til endringer av oppdragelse (sosialisering) av jenter. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Mye bra er skrevet allerede, men jeg tenkte å gi deg eksempler på konkrete problemstillinger: - Hvordan kan man gjennom sosialiseringsprosessen forebygge kriminalitet? - Hva er årsakene til kriminalitet? - Hvordan kan kriminalitet forebygges? - Hvor viktig er sosialiseringsprosessen for videre liv? Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Må bare spørre: har dere muntlig eksamen så sent? Er det ikke skoleslutt for alle denne uken? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Godt spørsmål, skoleslutt på mandag for oss. Lenke til kommentar
Privatist2059 Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Hvordan gikk det? skal selv ta opp samfunnsfag, og hva slags spørsmål ble du stilt? Lenke til kommentar
Drømmer21 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå