Gjest bruker-293283 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Fire nye kort fra AMD basert på 'Fiji' arkitekturen.Fury X kommer 24 juni, Fury 14 juli, Nano senere på sommeren og Fury X2 til høsten.Fury X:R9 Nano:Fury X2(??) Endret 17. juni 2015 av bruker-293283 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Jeg venter spent på testresultater på disse kortene 1 Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 God lesning; http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/AMD-Exposes-Fiji-World-HBM-Enthusiast Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Selv kunne jeg tenke meg å se nærmere på Fury-kortet (det uten vannkjøling). Ser ut som et fint kort. Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Fra techreport.com Endret 19. juni 2015 av bruker-293283 Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Guru3D review.http://www.guru3d.com/articles-pages/amd-radeon-r9-fury-x-review,1.html Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Furyen virker enormt dyr. Samme pris som 980ti, men i følge benchmarks på 4K har den dårligere resultat på alt kilde: http://www.pcworld.com/article/2939712/amd-radeon-r9-fury-x-graphics-card-review-amds-thoughtful-4k-powerhouse.html?page=2Det overasker meg selvsagt ikkje at Nvidia har mer performance enn AMD, men det at AMD ikkje setter prisen så pass høyt, med dårligere performance, hvordan tenker de å vinne markedet? Kan noen forklare dette?Når det er sagt: R9 Nano, vil den da ha enda bedre ytelse enn Fury Xen igjen, eller kommer den til å være det beste kortet frem til x2? Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Fury X er topp kortet til fury "X2" kommer. Tror dog du skal vente litt før du dømmer det nord og ned. Ny driver og DX12 med W10 kommer til og hjelpe da fury er laget med tanke på fremtiden og altså DX12 og vulkan. Prisene du ser nå er heller ikke endelige da den første batch selges dyrere pga liten tilgang. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Fury X er topp kortet til fury "X2" kommer. Tror dog du skal vente litt før du dømmer det nord og ned. Ny driver og DX12 med W10 kommer til og hjelpe da fury er laget med tanke på fremtiden og altså DX12 og vulkan. Prisene du ser nå er heller ikke endelige da den første batch selges dyrere pga liten tilgang. Lurer på noke: Vil ikkje DX12 hjelpe 980ti likemye som Fury? Om X2 kjem i høst, og nvidia ikkje produserer noe bedre enn 980ti vil vel fury x2 knuse 980ti og kanskje yte i nærheten av titan, og forhåpentligvis være billigere Greit, får vente ein stund eg då Trur du driverne vil være like fucka som alle skal ha det til? har selv aldri hatt problemer med driverne til AMD. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Lurer på noke: Vil ikkje DX12 hjelpe 980ti likemye som Fury? Jo, men det er ikke slik at DX12 automatisk i alle tilfeller vil så mye bedre ytelse, det kommer ann på veldig mange parametere. Blant annet hvor kraftig CPU som er i systemet. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Lurer på noke: Vil ikkje DX12 hjelpe 980ti likemye som Fury? Jo, men det er ikke slik at DX12 automatisk i alle tilfeller vil så mye bedre ytelse, det kommer ann på veldig mange parametere. Blant annet hvor kraftig CPU som er i systemet. Ny driver og DX12 med W10 kommer til og hjelpe da fury er laget med tanke på fremtiden Hva mener han med dette da? Hvordan er fury laget med tanken på fremtiden i forhold til DX12 og windows 10? Og er ikkje 980ti Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Lurer på noke: Vil ikkje DX12 hjelpe 980ti likemye som Fury? Jo, men det er ikke slik at DX12 automatisk i alle tilfeller vil så mye bedre ytelse, det kommer ann på veldig mange parametere. Blant annet hvor kraftig CPU som er i systemet. Ny driver og DX12 med W10 kommer til og hjelpe da fury er laget med tanke på fremtidenHva mener han med dette da? Hvordan er fury laget med tanken på fremtiden i forhold til DX12 og windows 10? Og er ikkje 980ti Vel, nå støtter faktisk alle Maxwell Gen2 brikkene DirectX feature level 12_1, mens Fury støtter kun 12_0, uten at det nødvendigvis trenger å bety så mye. Tror ikke DX12 er noe som vil gi noen av fabrikantene en ekstra fordel., tror heller ikke at DX12 automatisk vil bli en så stor revolusjon som enkelte kanskje tror, ja, det vil bli en forbedring, men det vil variere veldig fra spill til spill og også ut i fra hvilken CPU som sitter i maskinen. 1 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Det er basert på at AMD har flere drawcalls per sekund enn Nvidia. Det er så klart ingen fasit og det kommer an på type spill og om de tar nytte av det, samt CPU. Jeg avventer i alle fall da jeg ikke har det travelt med ny GPU. Blir i alle fall spennende. http://wccftech.com/amd-r9-290x-fast-titan-dx12-enabled-3dmark-33-faster-gtx-980/ Endret 27. juni 2015 av Gralle Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Det er basert på at AMD har mange flere drawcalls per sekund enn Nvidia 980 ti og Titan X. Det er så klart ingen fasit og det kommer an på type spill og om de tar nytte av det, samt CPU. Jeg avventer i alle fall da jeg ikke har det travelt med ny GPU. http://wccftech.com/amd-r9-290x-fast-titan-dx12-enabled-3dmark-33-faster-gtx-980/ Det står gjentatte ganger at dette er en "beta" av en API test, testet på et beta operativsystem, med beta drivere. Det er også flere resultater som overhodet ikke henger på greip, samt at en test av API overhead siner ingenting om reel ytelse. Dette er uthevet i kilden din: I should remind everyone that these are synthetic benchmarks which should not be taken as the be-all end-all performance metric. Also please keep in mind that the race for faster, more efficient DX12 drivers is still in its infancy and very much represents a leapfrog pattern at this point. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Ja da, men som sagt det blir spennende å se, så om man ikke må handle nå så vent. Her er Fury X vs Titan X på drawcalls per sekund: https://twitter.com/killyourfm/status/611579128941129728 Endret 27. juni 2015 av Gralle Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Ja da, men som sagt det blir spennende å se, så om man ikke må handle nå så vent. Her er Fury X vs Titan X på drawcalls per sekund: https://twitter.com/killyourfm/status/611579128941129728 Draw Calls/s ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Får melde meg på siden jeg har kort på vei. 1 Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Får melde meg på siden jeg har kort på vei. Skal du ha EK blokk på kortet? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Får melde meg på siden jeg har kort på vei. Skal du ha EK blokk på kortet? Vel, jeg har hatt ekblokker på nesten alle skjermkort jeg har hatt siden gtx 680, så ikkje umulig at det blir blokk på dette også. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Ja da, men som sagt det blir spennende å se, så om man ikke må handle nå så vent. Her er Fury X vs Titan X på drawcalls per sekund: https://twitter.com/killyourfm/status/611579128941129728 Draw Calls/s ? Why is API overhead important?There has been much talk this year of new graphics APIs that let developers code 'close to the metal.' And though it's natural to think of the GPU, the benefits of APIs with lower overhead are actually achieved by making better use of multi-core CPUs to streamline code execution and eliminate software bottlenecks, particularly for draw calls. A draw call happens when the CPU tells the GPU to draw an object on the screen. Games typically make thousands of draw calls per frame, but each one creates performance-limiting overhead for the CPU. As the number of draw calls rises, graphics engines become limited by API overhead. New APIs like DirectX 12 and Mantle reduce that overhead allowing more draw calls. With more draw calls, a game engine can draw more objects, textures and effects to the screen. http://www.techpowerup.com/211059/futuremark-releases-3dmark-update-with-api-overhead-feature-set.html?cp=2 Mer info om DX12 og draw calls: http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2015/03/26/directx-12-delivers-amd-nvidia-and-intel-hardware-tested-with-awesome-improvements/ Endret 27. juni 2015 av Gralle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå