Gå til innhold

Brukt GPU - 1000-1500 - hva gir mest for penga?


tore_v1

Anbefalte innlegg

HD5870 har for lengst passert pensjonsalder..

 

Jeg skal ha nytt skjermkort, og jeg tenkte å bruke inntil 1500 på denne operasjonen.

 

Kandidater:

Radeon 280x

GTX 680

 

Andre?

 

Jeg er i grunn helt akterutseilt på maskinvaremarkedet for tiden, så kom gjerne med innspill på hva jeg bør se etter. Støy (ved idle) er et poeng, støy ved tung belastning skjules uansett av hodetelefoner.

 

Annen maskinvare:

 

Kingston HyperX 8GB

INTEL X25-M 2,5# 80GB SSD SATA/300 MLC 34NM    
SAPPHIRE RADEON HD5870 VAPOR-X 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP     

AMD PHENOM II X6 1055T 2.8GHZ 9MB SOCKET AM3

ASUS CROSSHAIR IV FORMULA 890FX AM3

NOCTUA NH-D14

PSU er en Corsair 600 eller 650 watts sak som jeg innbiller meg er gullegod en stund til.

 

Ingen overklokk, ikke noe styr med vannkjøling lenger - jeg skal ha noe som fungerer. HD5870 er, slik jeg oppfatter det, flaskehalsen i systemet mitt. I alle fall er det ikke noe særlig mer jeg oppgraderer i denne runden.

 

Jeg spiller BF4, FC4, litt Crysis, Bioshock, Wolfenstein og en del andre. Oppløsning er 1920*1200 (4:3).

 

Så - det ligger et par 280X-varianter til rundt tusenlappen på brukten. Det virker som en god idé. Jeg innbiller meg at det holder med ett slikt og at opplevelsen av oppgradering blir god. Men - jeg har tatt feil før og spør derfor dere som er litt mer oppdaterte enn meg..

 

http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?itemid=1214&page=16

Jeg fant denne som tilsier at jeg får i snitt et sted mellom 70-100 % høyere FPS med 280X.

 

Så - fyr løs, kjør debatt og ingen slag under beltestedet (som å påpeke at resten av maskinen er eldgammel - den er det, men den fungerer for det meste som den skal... hehe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...