hjelpmeghahahaha Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Hei, jeg skal få mopedlappen snart, men fikk høre at man må søke om førerkort. Må man det før man tar kurset eller bare før teoriprøven? Skjønner ikke Lenke til kommentar
Zash Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 http://www.vegvesen.no/Forerkort/ta-forerkort/veien-til-f%C3%B8rerkortet/Tohjulsmoped+-+AM146/trafikalt-grunnkurs Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Det er vel som på bil at du må melde opp at du skal ta oppkjøring. Du får da gitt den første ledige timen/timene, og det kan ta alt fra dager til uker/måneder alt ettersom hvor du bor. Dette er for bil vel og merke, men vil tro det er samme praksis for moped. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Du må søke før du tar teoriprøven. Hadde det vært f.eks. bil hadde du måtte søkt før oppkjøring, men siden det ikke er oppkjøring på moped må du søke før teoriprøven. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Det er trafikkskolen som fikser disse blankettene for deg (var vertfall slik før). Du må sikkert skrive under eller noe, men det er ikke noe som DU må fikse selv. Vertfall så vidt jeg har skjønt... Lenke til kommentar
Zash Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Det er trafikkskolen som fikser disse blankettene for deg (var vertfall slik før). Du må sikkert skrive under eller noe, men det er ikke noe som DU må fikse selv. Vertfall så vidt jeg har skjønt... Hadde du tatt deg bryet med å lese på siden jeg linket til før du svarte, hadde du sett følgende: Før du kan ta teoriprøven, må du levere søknad om førerkort. Dette kan du gjøre på nett via Din side. Når du har mottatt bekreftelse på e-post om at søknaden din er registrert, kan du ta teoriprøven. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Jeg leste det Zash, men i praksis så fikser kjøreskolen dette for deg. ALtså man får en blankett på kjøreskolen som man fyller ut selv. Dette skjedde vertfall meg når jeg tok lappen på tung MC i fjor. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Er da mye lettere aa fikse det selv paa nett, enn at kjøreskolen fikser en blankett for deg? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Tja, det er vel "like lett", men mest sannsynlig får du den raskere godkjent ved å gjøre det selv på nett (slik at du kan avlegge teoriprøven tidligere). Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 TS lurer på hvordan gangen i dette er i følge det han skriver i første post, og gangen er i utgangspunktet at du blir veiledet for hvordan man gjør dette via trafikkskolen. Man kan sikkert velge å gjøre det selv hvis man vil det, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå