Espen_^ Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hvet ikke om dette er svaret men fat32 har ikke støtte for "eiere" av filer etc (mener jeg å ha fått til svar en gang).. Jeg prøvde å ha en fat32 disk som ftp disk på en linux men d virket ikke siden d var fat.... er vel derfor de anbefaler ntfs på w2k/xp av sikkerhets messig grunner så du kan sette opp eiere av filene etc.. JA JEG ER PÅ DYPT VANN HER :-) hehe.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Hvet ikke om dette er svaret men fat32 har ikke støtte for "eiere" av filer etc (mener jeg å ha fått til svar en gang)..Jeg prøvde å ha en fat32 disk som ftp disk på en linux men d virket ikke siden d var fat.... er vel derfor de anbefaler ntfs på w2k/xp av sikkerhets messig grunner så du kan sette opp eiere av filene etc.. JA JEG ER PÅ DYPT VANN HER :-) hehe.. Jepp, du har rett i at Vfat ikke har støtte for linux sine eiere. Det er derfor jeg må bruker "gid=users" argumentet under mounting. Den gruppe ID en jeg spesifiserer der blir eieren av filer på disken mens den er mountet under linux, slik at de kan lese. Ntfs støtter foresten heller ikke de eiermarkeringene som Linux bruker, så da må man så vidt jeg vet også bruker "gid=users" eller "uis=user"under mount. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Som jeg sa JEG ER PÅ DYPT VANN :-) men ser jo ut som jeg klarte meg sånn passe :-) Lenke til kommentar
IN HIIIDEN PLACES Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 zdkljnhæskvn'aldjv 'da'pokjv akfdnjv .................SUG KUUUUUK:::::::::::::::::::::GEEEECKS Lenke til kommentar
bkak Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Sjarmerende med folk som ikke kan skrive "Geek" riktig engang. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 zdkljnhæskvn'aldjv 'da'pokjv akfdnjv .................SUG KUUUUUK:::::::::::::::::::::GEEEECKS tsk, slik er fyfy Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Kanskje jeg er helt på jordet (brukte ntfs i de dager), men har ikke fat32 en temmelig lav maksimal grense for hvor store partisjonene kan være ? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Kanskje jeg er helt på jordet (brukte ntfs i de dager), men har ikke fat32 en temmelig lav maksimal grense for hvor store partisjonene kan være ? fat16 har en grense på 2gb, fat32 har en grense på 2tb, så det burde holde for de fleste (windows 2000/xp kan ikke lage de større enn 32gb, men linux eller fdisk og format fra en gammel win98 bootdisk kan lage de større Fat32 partisjoner som er større enn 32gb er fullt brukbare i win2000/xp. Endret 21. desember 2003 av mohuhau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå