Gå til innhold

Hadde oppkjøring i dag

Anbefalte innlegg

Og det gikk veldig bra!... Helt til jeg måtte snu pga. vegarbeid og kjørte over en kjegle. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg bestått. Første gang jeg har kjørt på noe. Har fått ny oppkjøring i august, håper det går like bra. Sensor sa selvfølgelig at det kan være en fordel å ikke kjøre over noe(n).

Både jeg, læreren og sensor tok det med et smil - selv om det var drit kjipt da sensor sa at jeg hadde hatt lappen i hånda om det ikke hadde skjedd. Ble ingen skader hverken på bilen eller kjeglen.

Trøsten fra læreren var at en annen elev hadde rygget inn i en politibil på oppkjøring for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flaks og uflaks, du kan da hvertfall være glad for at det kun var et lite uhell og at resten av kjøreturen gikk fint. Da kan du jo hvertall være ganske sikker på at du står i August.

Jeg fikk litt motsatt opplegg på min oppkjøring, sensor sa at jeg skulle kjøre rundt svingen og parkere. Dette var en typsik lukeparkeringsplass, men heldigvis var det ingen andre biler der akuratt da. Så parkeringa gikk for seg perfekt  :p

Jaja, kjipt å være uten lappen til August uansett. Lykke til neste gang!

Lenke til kommentar

Det er sjølvsagt kjedelig når det er berre ein ting som avgjorde forskjellen mellom stryk og godkjent oppkjøyring.

Men eg lurer eigentleg litt på korleis du fikk til å kjøyre på kjeglene? Det aller viktigaste som du blir sjekka i under oppkjøyringa er jo om du klarer å føre eit kjøyretøy utan å kræsje. At det du traff var ei laus kjegle og ikkje ein stor stein eller liknande må da ha vært flaks?

Ikkje for å ripe formykje opp i kva som skjedde, men det er viktig at du tenker litt over kva som gjekk galt. Det einaste som er sikkert er jo at det ikkje er kjegla sin feil, så enten har du kjøyrt utan å sjå deg for, eller så har du kjøyrt deg så langt opp i situasjonen at du ikkje lenger hadde god nok sikt til å kunne snu på ein sikker måte.

Var du for dårlig til å sjå deg rundt? Eller blei du uoppmerksom fordi du såg på vegarbeidet i staden for å sjå kvar du kjøyrte?

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Syns dette virket rart, men kan vært at det har blitt strengere enn da jeg tok bil lappen for 5år siden. 

Jeg kjørte opp på ei rundkjøring med det ene dekket, og jeg bestod fordi helheten av kjøringen min var bra. 

Så at du strøk for bare å kjøre ned ei kjegle syns jeg var rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...