rmacvest78 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Hei sitter her å lurer på noen ting. jeg hadde tenkt å sette opp vpn mot foreldrene mine. en av de viktigste er backup mellom servern hos meg mot dem (bilder). har vært og snoka litt rundt på nettet og kommet frem til noen eksempler, men. har windows homeserver hos meg og gammel nasserver hos foreldrene mine. NAS er en WD ShareSpace som er ihvertfall 6 år gammel er enkleste ut vei og skaffe meg 2x cicso small business RV042G. og plassere en i hver ende? hvordan fungere den da med f.eks. netcom bredbånd 4g router, noen spesielle hensyn ,uten om å kjøpe en router AP for og ha trødløst i huset? et annet problem er dynamisk ip, tenkt å sette opp domene mitt mot de to f.eks. sted1.xxxx.mm og sted2.xxxx.mm. hvordan skal jeg få løst det? noen ide'r? På forhånd takk for svar Rune Endret 17. juni 2015 av rmacvest78 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 NAS-et støtter ikke OpenVPN da? Vet at Synology og Asustor gjør dette i alle fall. I så fall kan du sette opp OpenVPN-server på Homeserveren din, og så koble NAS direkte mot denne. Alternativt støtter kanskje NAS-et rSync eller noe sånt, og du trenger da ikke VPN mellom for å synce filer. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Evt kan det vere eit plugin for crashplan sin buddy backup på NASet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Om du har 2x NASer så kan du bruke en OpenVPN server hjemme hos deg for å få plass tilkoblingen. Alternativt så kan du også undersøke om NASene du har valgt har muligheten til å bruke rsync over SSH, så lenge du har en tilnærmet statisk IP på din NAS, så skal det være tut og kjør om ikke NetCom blokkerer SSH da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå