Gå til innhold

[Løst] Overføre filer ifra hdd til ssd

Anbefalte innlegg

Det som kan skape forvirring, er at når man kobler disker til/fra så kan BIOS velge feil oppstartsrekkefølge. Og da er det mulighet for at den booter fra HDD. Så man bør alltid gå inn i BIOS og sette rekkefølge etter tilkobling. Da spiller det ingen rolle hva som ligger av partisjoner på HDD.

Hvis man opererer på Hårek-nivå - noe de fleste etter min oppfatning ikke gjør - så er dette selvsagt det optimale ...

For min egen del kjører jeg safe: Hvis det bare er en bootbar disk tilkoblet, så vet jeg hvilken disk PC'en booter fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk med denne i en av mine ssd: https://www.komplett.no/crucial-solid-state-drive-install-kit/780396.

Installerte programmet koblet til, overført gammel c til nye c=ssd.

Superfint dersom du skal oppgradere fra HDD til SSD på en PC.

Men her er det snakk om en ny PC og en gammel HDD, og da er det som regel ingen vits i å ta vare på Windows-installasjonen på den gamle HDD'en.

Hvorfor ikke :hmm: Har du prøvd, dette var ikke enkelt med xp og tilbake. Men med win7 er det veldig enkelt, bare ha de nyeste driverne klare så går det greit. Men som jeg sa før, det beste er å installere fra ren disk.

PS: Denne maskinen er fra des 12 og aldri formatert, det måtte vi med de gamle win versjonene 95/98/Me osv.

Har en annen maskin og den er ikke formatert siden win7 kom ut

Lenke til kommentar

Du skriver 'formatering', men mener antageligvis 'reinstallering av Windows'?

Ja, det kan gå greit å bruke en gammel HDD på ny hardware, men dersom noen ikke ser ut til å virke helt optimalt, hva er da årsaken til det? Trøbbelshootingen blir ikke noe lettere av å gjøre det på denne måten.

Men, bevares, man kan spare inn mange timer med programinstallering og oppsettsendringer dersom man kan gjenbruke en disk eller i det minste innholdet i partisjonene. (Jeg har gjort nettopp det med en Windows7-installasjon fra 2011-ish.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...