Maxopp Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) I media ser jeg at Tommy Sharif er siktet for bounndragelse men hva I h**** er det? Har aldri hørt om det før. Endret 17. juni 2015 av Maxopp Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Når "en skyldner ... under konkurs eller gjeldsforhandling etter loven opptrer slik at det er egnet til å hindre at et formuesgode tjener til dekning eller utnyttelse for fordringshaverne, eller uriktig oppgir eller vedkjenner seg forpliktelser." Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Eller for å si det på enklere språk: unndragelse av verdier fra (konkurs-)boet. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Eller for å si det på enklere språk: unndragelse av verdier fra (konkurs-)boet. For å fylle inn litt ekstra (i tilfelle TS ikke vet hvorfor man gjør det): Når man blir slått (eller slår seg selv) konkurs er man ikke fri fra tidligere forpliktelser. Alle verdier som er i selskapet på det tidspunktet skal da brukes til å betale regninger ol. Dersom f. eks innehaveren skjønner at denne bedriften kommer til å gå under kan han finne på å flytte penger/verdier ut slik at kreditorene ikke får noenting mens han har "gjemt unna" penger. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Kort oppsummert, han har tatt ut store penger i cash fra aksjeselskapets bankkonti kort tid før selskapet/selskapene ble slått konkurs. Disse pengene finner ikke bostyrer igjen. Sharif har tidligere hevdet at dette er utbetaling av lønn, men det har ikke blitt avdekket noen arbeidsavtaler eller styreprotokoller som fastsetter noen lønn for ham. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Jeg har aldri hørt ordet og jeg prøvde å google det men fikk ikke noe fornuft svar så jeg takker for svarene. Jeg var klar over at det ikke er lov å drive et selskap på fordringshaverens regning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå