EmilMM Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Hei! Jeg har en Volvo V40 2.0t 1999 manuell gir, og i dag var jeg ute på en lengre kjøretur, og cirka halvveis kjente jeg at det ble vanskeligere og gire. Gradvis mistet jeg motstanden i clutchen, og til slutt ble det veldig vanskelig å få bilen i gir( Fikk ikke engang clutchen til å småslure). Så det endte med å kjøre hjem i 4.gir Da jeg kom hjem prøvde jeg å "pumpe" på clutchen en stund, og da fikk jeg motstand i clutchen. Dette varte likevel bare en halvtimes tid, så måtte jeg begynne å "pumpe" på clutchen igjen. Clutchen ble byttet for 2 år siden, så regner med det ikke er den som har feilet. Når motoren er skrudd av går det helt fint å gire, eller hvis jeg pumper på clutchen så går det fint. Er det noen som kan ha en anelse hvor feilen ligger og om dette enkelt kan repareres? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Sjekk nivået på hydraulikkvæska/bremsevæska. Symptomene stemmer overéns med luft i systemet. Edit: Er du heldig er det bare å fylle på væske pluss lufte systemet. Endret 16. juni 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
EmilMM Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Ok, nivået på bremsevæska ligger godt over minimum. Rart hvis det er kommet luft i systemet sånn helt uten videre, så håper ikke det er noen lekkasjer. Skal ta å se i morgen om jeg får til å lufte. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Lekkasje på hydraulikksystemet til clutchen.. Alternativt har hovedsylinderen kilt seg, men da ville man normalt sett ikke kunnet "pumpet" opp trykk nok til at den fungere som normalt en stund.. Lenke til kommentar
EmilMM Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Da har jeg luftet hydraulikksystemet, og kjørt en del siden i går. Ser ut til at det var det som skulle til, og clutchen funker nå som bare rakkern! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Supert! Å holde øye med nivået en stund kan være lurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå