Remlow Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Har ikke fisket på mange år, men skal på hyttetur snart og de er det på tide å dra frem fiskestangen. Fiskestangen har jeg ikke, så lurer litt på om noen erfarne hobbyfiskere her på kunne hjulpet med å finne en god stang til en amatør.Ønsker ikke noe high tech, men det er heller ikke ønskelig at stangen brekker så fort du får en sværing på kroken. Er ikke snakk om veldig store fisk jeg kommer til å sloss med, det er fisking fra land eller båt relativt nærme fastland. Er det noen som vet om noen gode tilbud?Lønner det seg som regel å kjøpe full pakke eller snelle og stang separat? Tenkte å bruke rundt en tusenlapp, men kan godt betale litt ekstra for kvalitet. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Regner med det er i ferskvann du skal fiske? Har du ingenting? Flue, dupp, sluker o,l? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Du finner mange pakker på Skittfiske, slike som denne er en helt grei allround-stang, som fungerer utmerket til fiske innenlands. Du trenger dog litt utstyr. Snøre/sene trengs å oppgraderes etter noen år uten bruk. Lenke til kommentar
Remlow Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Regner med det er i ferskvann du skal fiske? Har du ingenting? Flue, dupp, sluker o,l? Nei, har ingenting og er saltvann jeg tenkte å fiske i. Er foresten fisken i indre oslofjord spiselig? Ser at det er mange som fisker inne ved f.eks. kaia litt bortenfor aker brygg, men vannet ser jo helt jævlig ut. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Aha, på det området er jeg ikke like sikker! Men på skittfiske finner du alt Jeg ville ikke spist den, men så er jo jeg fra Lofoten så jeg er vandt til prima vare ^^ Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) "Er foresten fisken i indre oslofjord spiselig?" Tja, kommer vel an på mengden og gravide må være mye mer forsiktig. Nå har jeg flyttet, men det siste jeg hørte var at man burde ikke spise leveren fra fisk tatt innenfor Drøbak-sundet. Endret 21. juni 2015 av Fjellvåken Lenke til kommentar
OSDKBCC Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 se på http://komplettfritid.no/product/abu-garcia-im6-sjoorretsett-mfireline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå