Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Begynne med landevei som trening.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 21 og igår skulle jeg opp på loftet i blokka. Jeg ble andpusten.. Dette er litt av en wake up call for å si det slik. Jeg trener styrke 4 ganger i uken, men aldri cardio. Jeg hater virkelig å jogge, og vurderer derfor sykling i steden. Sykklet mye da jeg var yngre, både to og enhjul. Hvordan burde jeg starte og hvor ofte? Målet med treningen min generelt er å gå opp i vekt/størrelse, så kan vel ikke kjøre for mye/høy intensistet. 

Hvor viktig er utstyret? Jeg har en ganske god Trek hybridsykkel, kan være aktuelt å kjøpe en skikkelig landevei senere, om dette er noe jeg synes er gøy. Ellers må jeg vel ha hjelm og sykkelbukse, noen greie alternativer her på budsjett? (Er student).

Bor på Nordstrand i Oslo, noen greie ruter her? Evt et annen sted i Oslo som jeg kan nå med t-banen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på en hybrid og en landeveissykkel er ganske dramatisk i hvor fort det går, noe som kan være motiverende. Utover det får du nok treningseffekt uansett.

Klær må du nesten bare se hva du finner i butikkene.

Fra nordstrand er naturlige ruter til ingierstrand (kort), til nesodden via gamle mossevei (medium/langt alt etter om du snur eller tar båten til oslo) eller rundt østmarka (til lillestrøm og enebakk via 120 og 150.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, hvor ofte kan være en god start? Ønsker å få bedre kondinasjon og gjerne sterkere ben uten at jeg brenner alt for mye kalorier. 

Jeg sykler mye. 5-6 ganger i uka. Gjerne 10-15 timer per uke.

Og det å sykle så mye som meg uten å gå ned i vekt eller brenne kalorier er bare å glemme. Med mindre du spiser konstant. 

Styrketråkk kan være en fin greie for økt styrke i bena. Selv driver jeg ikke med det :)

Ta kontakt på PM om du vil ha mer og bedre råd :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...