Yamato47 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hei hei, Jeg har en server hjemme som jeg vil ha et ordentlig domenenavn knytta til. Den har dynamisk ip. Til dette vil jeg også ha epost-adresser. Tjenesten må ha epost-server, eller epost-buffer. Webmail-tilgang er fint, men for det meste vil jeg laste ned eposten via pop3 direkte til hjemmeserveren. Jeg kan ikke så mye om dette med domeneregistrering. Jeg har funnet meg et ledig .info-navn. Er det ulemper forbundet med disse? Gitt at eposten til domenet skal innom serveren til leverandøren før den kommer til meg, må vel dns-oppslaget peke dit? Er det da jeg trenger en "forwarding"-tjeneste? Pris er ikke avgjørende, det er viktigere at leverandøren er seriøs og til å stole på. Er det noen gode norske leverandører? Jeg søkte litt rundt her på forumet og zoneedit.com dukka opp. Leverer de det jeg trenger? Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei hei, Jeg har en server hjemme som jeg vil ha et ordentlig domenenavn knytta til. Den har dynamisk ip. Til dette vil jeg også ha epost-adresser. Tjenesten må ha epost-server, eller epost-buffer. Webmail-tilgang er fint, men for det meste vil jeg laste ned eposten via pop3 direkte til hjemmeserveren. Jeg kan ikke så mye om dette med domeneregistrering. Jeg har funnet meg et ledig .info-navn. Er det ulemper forbundet med disse? Gitt at eposten til domenet skal innom serveren til leverandøren før den kommer til meg, må vel dns-oppslaget peke dit? Er det da jeg trenger en "forwarding"-tjeneste? Pris er ikke avgjørende, det er viktigere at leverandøren er seriøs og til å stole på. Er det noen gode norske leverandører? Jeg søkte litt rundt her på forumet og zoneedit.com dukka opp. Leverer de det jeg trenger? Ta en titt på www.fastname.no Har selv 2 domene der , de har det meste Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 fastname er ok de ja. Grei pris på domene Gratis forwarding til ip (selvfølgelig) - 10/mnd til url 5 e-post adresser - uendelig med aliaser (tror faktisk jeg har 6 e-post adresser så jeg er litt usikker på grensa) 100MiB plass pr konto på serveren, husker ikke grense for vedlegg, men har aldri hatt problemer I DNS til fastname oppgir du ip til din server i a-records, mens e-post går til fastname sin server (husker ikke record type for e-post) Er ikke .info dyrt da? Ellers er det ett fett hva du velger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå