Gå til innhold

Derfor er EU så opptatt av å ha ett fellesmarked


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det er nemlig snakk om å sende lovgivere og ansatte i regulative organer på «boot camp», eller helvetesuke, om du vil. Slik at de får en større forståelse for området de jobber med."

 

Rå og kynisk lobbyisme, hvor man samler sammen de som setter rammene og påvirker dem til å endre dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Det er nemlig snakk om å sende lovgivere og ansatte i regulative organer på «boot camp», eller helvetesuke, om du vil. Slik at de får en større forståelse for området de jobber med."

 

Rå og kynisk lobbyisme, hvor man samler sammen de som setter rammene og påvirker dem til å endre dem.

Jeg synes dette er ett bra tiltak, kanskje ikke helvetesuke, men de som sitter på makten trenger en grunnleggende forståelse ihvertfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Det er nemlig snakk om å sende lovgivere og ansatte i regulative organer på «boot camp», eller helvetesuke, om du vil. Slik at de får en større forståelse for området de jobber med."

 

Rå og kynisk lobbyisme, hvor man samler sammen de som setter rammene og påvirker dem til å endre dem.

Jeg synes dette er ett bra tiltak, kanskje ikke helvetesuke, men de som sitter på makten trenger en grunnleggende forståelse ihvertfall :)

Et eneste stort opplegg for å assimilere europeiske land inn i det udemokratiske byråkratiet kalt EU. EU vil på sikt kun tjene den ekonomiske og politiske eliten. Ting som den transatalantiske handelsavtalen er med på å underbygge dette. Den tjener kun handelssstanden, mens vanlige europeere og amerikanere vil få "the short end of the stick". Historien om den europeiske grunnloven viste for lenge siden hva slags arrogant elite som sitter på toppen i dette systemet. Og når folkeavstemningen, til deres forferdelse ikke gikk deres vei, så fikk de det igjennom på et annet vis uansett. Vil du ikke, så skal du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

«Amerikanske selskaper har automatisk 300 millioner potensielle kunder»

 

Nja, dette er vel litt upresist. Kommer jo helt ann på bransje, produkt, målgruppe, etc. 

De fleste tradisjonelle oppstartsbedrifter har jo enten produsert et konkret produkt, eller tilbudt en tjeneste. Både produktet og tjenesten måtte tradisjonelt sett hentes på et gitt sted til en gitt tid. Starter man opp f.eks. en kunstutstilling i Alaska, har man faktisk ikke 300 mill interesserte amerikanere. De aller fleste bor alt alt for langt unna, til at det er noe å håpe på!

 

Dog; denne artikkelen var vel myntet på teknolog-bedrifter. De som selger tjenester (eller varer/produkter) over internett. Og joda. Her er det enklere å nå fler. La oss si du har laget en fet bilde-tjeneste, hvor folk kan tagge kjæledyrene sine. OK; nå har du faktisk mulighet til å nå ut til 300 mill amerikanere (såklart vil ikke alle være interessert, men det er ikke like dumt å kjøre web-annonser mot samtlige amerikanere – til forskjell fra kunstgalleriet i Alaska!

 

MEN! Det stopper jo ikke der. Denne LikeMyPet.com-siten din har mange fler potensielle kunder. Hvorfor begrense seg til USA? Nei, du lanserer jo såklart tjenesten i hele verden. Wooho, over 7 milliarder potensielle kunder!

 

 ---

 

Jeg forstår ikke poenget i denne artikkelen. For de som lever av lokale produkter, er det irrelevant hvor mange folk som måtte bo i EU eller USA. Slakteren på hjørnet har men enn nok med å tilby mat til nabolaget sitt. 

 

For teknologiske løsninger som ikke er lokale, spiller det heller ingen rolle hvor landegrenser måtte gå. Se på AirBnB. Se på Über. Hva med Facebook eller Google? Er da ingen av de som bryr seg om landegrenser! (Über må dog tilpasse seg lokale regler rundt-om-kring. Men det gjelder også internt i USA. Det er ulike regler fra stat til stat, som bl.a. Tesla har oppdaget, da de plutselig ble nektet å selge sin egen bil i én av 50 stater).

 

Tullete og snodig problemstilling/artikkel dette her!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...