abjork Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hva er mask lenge på usb-kabel? Har i dag 8 meter uten repeater kabel uten problem til trådløst nettverkskort. Må trolig utvide med 12 meter til. Kan jeg greie meg med vanlige forlengelseledninger eller må jeg inn med en repeaterkabel til ca. kr 400 i løpet av strekket? Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hei, du må være veldig heldig eller har "heldig kombinasjon" av enheter. Den tekniske spesifikasjonen for USB kabler tilsier ikke lengere kabler en 3 - 5 m. Dette pga. det elektriske design av USB. Når man utviklet USB ble man enig om at man skulle bruke en spesiell måte for å forhindre spredning av elektromagnetiske felt fra USB data kabler. Dette legger limit på lengden til kabelen til noe mellom 3 - 5 m. Denne løsningen har en del fordeler og siden USB ble utviklet for bruk rundt skrivebordet og dermed kunne denne begrensningen aksepteres. Hvis du er kjent med elektronikk / data overføringsteori kan du lese mere om dette her: USB Utviklere eller her: USB Info: Frequently Asked Questions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå