Gå til innhold

Problemer med Abit NF7 V2.0

Dimm

Anbefalte innlegg

Det POST'et første gang og da virket alt normalt, men den detekterte ikke primary slave som er en 120gb WD disk, så jeg skrudde av og det viste seg at det var IDE-kabelen som ikke satt ordentlig på plass og jeg fikset problemet, men da jeg prøvde å boote neste gang kom det ikke bilder på skjermen, selv om den får et signal av en eller annen type (det står ikke "No Signal med store stygge bokstaver")

Jeg ordnet noen småting i BIOS'en også, men bare baggateller som AGP appeture size og Primary Display (eller hva det heter) som AGP.

Etter en stund gikk jeg tom for ide'er og prøvde alt på det gamle hovedkortet og der virket alt som normalt

Noen som har vært borti noen lignende?

Annen HW som er i gjeldende maskin

C3D 9700Pro

2x512mb Twinmos pc3200

XP2500+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har og jeg har vert helt jaevelig frustrert over det.Prov aa restarte bios prov aa ta ut 3 volts batterit aa hvis ikke du har gjort det alt.Hvis ikke det gaar kan du restarte cmos.Se under jumper i bruksanvisningen til kortet og du finner informasjon :-)

Lenke til kommentar

Har et lignende problem selv med nf7-s. Kjøpte meg ny harddisk (maxtor 160gb diamond 9 plus) og skulle koble den til, sammen med min gamle 80 gb som jeg hadde satt som slave. Etter å ha formatert den gamle hd'en min, og installert xp på den nye kommer jeg til windows xp bootscreenen, men der stopper det. Hvis jeg kobler av den gamle harddisken derimot, vil xp boote.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...