Gå til innhold

TEST: Garmin Fenix 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne klokken hadde vært perfekt hvis den hadde tålt vann. At man ikke kan svømme eller stupe uten at vannet trenger seg inn i klokken er for dårlig. Sikkert helt super ellers, men ikke noe jeg vil bruke penger på. Jeg trenger smartklokke jeg kan bruke overalt!

 

Den er vanntett - dusje, svømme, stupe - whatever you like!

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for fin test, men det dere har glemt å skrive om er at denne klokkens GPS måling er langt under pari. Jeg er selv en GARMIN fan og har eid klokkene 305,310,910,920,405 og 610. Fenix 3 er den siste og den mest avanserte klokken, samtidig som det er den mest unøyaktige og svakeste GPS klokken til garmin.

 

Ta en titt på sosiale medier, twitter, facebook, instagram og forumet til garmin her.

https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?492-fenix-3

 

Her vil man finne mange TUSEN poster fra misfornøyde kunder angående denne klokken. Den måler som sagt LANGT under pari når GPS forholdene ikke er pefekte.

 

Foreks målte den for meg 700m kortere enn normalt under lørdagens Nordmarka Skogsmaraton.

 

Foruten denne STERKE svakheten (det er jo en GPS klokke) så er klokka helt kanon!

 

Men ønsker man virkelig å bruke 4000kr på et ei GPS klokke som ikke klarer å matche Garmins egene klokker om er over 5 år gamle og koster en fjerdedel av prisen?

 

Synes dere burde få frem dette i testen da det er frustrerende for sluttkundene å kjøpe et "uferdig/ukomplett" produkt.

 

Garmin har selv bekreftet denne svakheten og påstår at den bare "affects some watches", men det gjelder alle som er klar over det.. Vet man ikke bedre så tror man jo den er perfekt!

 

Rundt sognsvann viser den også store avvik. foreks 3,07km. Dvs at hvis du løper i 4:00 blank tempo kan klokka påstå du løper 15 sek pr km dårligere.

 

Jeg er klar over at GPS klokker ikke er nøyaktige, men Fenix3 er av samtlige klokker til garmin den desidert dårligste GPS klokka. Om dette er en firmware eller hardware bug vet vi ikke, det eneste vi vet er at denne ikke er løst.

 

Selv er jeg skuffa over å ha "oppgradert" fra 910xt til ei klokke som er halveis defekt, men jeg håper garmin snart får fikset dette på noe måte.

Lenke til kommentar

Hei,
Jeg hadde noen problemer med min Fenix 2 klokke, og fikk derfor tilsendt ny modell nå.
Ettersom Fenix 3 har kommet, vil jeg gjerne bytte 2ern til 3ern. Garmin var ikke særlig behjelpelig med dette. Har noen av dere erfaring med forhandler som gjør dette?

Har tidligere hatt både Garmin og Polar. Det eneste negative med Garmin (etter min mening) er at de ikke deler opp pulssonene (altså hvor lenge man ligger i sone 1, 2, etc.). Man kan stille inn sonene selv, og la dette vises på skjermen under trening, men det står ikke hvor lenge man har ligget i hver sone i sammendraget. Har det kommet en app for dette (som kan brukes i trening) som tilsvarer Polar sin lørsning?

Vh
Vestlia

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg hadde noen problemer med min Fenix 2 klokke, og fikk derfor tilsendt ny modell nå.

Ettersom Fenix 3 har kommet, vil jeg gjerne bytte 2ern til 3ern. Garmin var ikke særlig behjelpelig med dette. Har noen av dere erfaring med forhandler som gjør dette?

Med mindre modellen du leverte inn er utgått og tom på alle lager, vil du aldri få en nyere modell som erstatning.

 

"Hei, min Audi A4 2013 gikk i stykker, kan jeg få en 2015 istedet?"

Lenke til kommentar

 

Hei,

Jeg hadde noen problemer med min Fenix 2 klokke, og fikk derfor tilsendt ny modell nå.

Ettersom Fenix 3 har kommet, vil jeg gjerne bytte 2ern til 3ern. Garmin var ikke særlig behjelpelig med dette. Har noen av dere erfaring med forhandler som gjør dette?

Med mindre modellen du leverte inn er utgått og tom på alle lager, vil du aldri få en nyere modell som erstatning.

 

"Hei, min Audi A4 2013 gikk i stykker, kan jeg få en 2015 istedet?"

 

Nei, klar over dette. Har allerede fått tilsendt en ny Fenix 2. 

Men det er muligens forhandlere som er villige til å bytte så lenge en betaler mellomlegget?

Lenke til kommentar

Tenker finn.no mulugens blir det mest nærliggende.
Har dere erfaring med apper eller lignende, ift dette:  

 

"Det eneste negative med Garmin (etter min mening) er at de ikke deler opp pulssonene (altså hvor lenge man ligger i sone 1, 2, etc.) Man kan stille inn sonene selv, og la dette vises på skjermen under trening, men det står ikke hvor lenge man har ligget i hver sone, hverken under økten eller i sammendraget. " Har det kommet en app for dette (som kan brukes i trening) som tilsvarer Polar sin løsning?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Pulsmåling, konstant eller bare når trenings modus er aktivert?

 

Kan man bruke den som vekkerklokke? (vibrering)

 

Fenix 3 HR har blitt lansert. Den har innebygget optisk pulsmåler.

 

Vekkerklokke med vibrering er tilgjengelig, men sammenlignet med fenix 1 synes jeg vibreringen er for svak til at jeg er trygg på at jeg våkner av den. Mulig det er variasjon fra eksemplar til eksemplar.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...