uheldigkar Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) I annonsen og når jeg snakket med selger så ble det sagt at "Bilen er i god stand" , men clutchen slurer/spinner i 3 gir og oppover, har jeg grunn til og klage? er en gammel bil og ble kjøpt for 13 000Prøvekjørt bilen før jeg kjøpte den ett kort stykke men merket ikke noe da, siden jeg kjørte på en liten vei i et tettbygd strøk. Med en gang jeg kjørte hjem så merket jeg det. Endret 16. juni 2015 av uheldigkar Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Trodde du bilen hadde blitt bra igjen, til tross for at selger opplyste om sluring? Så derfor kjøpte du den likevel siden den virket så bra på en liten prøvetur uten egentlig å komme opp i gir? Vel, ingen biler fikser seg selv, og når selger opplyser om sluring, så er det faktisk et problem, ellers ville han kanskje latt vær å si noe. Du har ingen sak overfor selger iallefall. Men det burde være en grei sak å fikse Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Trodde du bilen hadde blitt bra igjen, til tross for at selger opplyste om sluring? Så derfor kjøpte du den likevel siden den virket så bra på en liten prøvetur uten egentlig å komme opp i gir? Vel, ingen biler fikser seg selv, og når selger opplyser om sluring, så er det faktisk et problem, ellers ville han kanskje latt vær å si noe. Du har ingen sak overfor selger iallefall. Men det burde være en grei sak å fikse Tror TS mener at det kun stod: "Bilen er i god stand". Men TS har selv oppdaget at den slurer på clutchen ergo ikke er i god stand... Men TS. En så billig bil, og "God stand" er ett relativt begrep. Den er kanskje i god stand for å være en bil til 13k. Når du kjøper så billig bruktbil har du "undersøkelseplikt" eller hva det heter... Viktig at du prøver bilen ordentlig og evt. tar den på en bruktbil test hos NAF for å få på papiret hvilke mangler og problemer den har... Tror ikke du kommer langt med å klage på dette... Endret 16. juni 2015 av PerAndre123 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Sorry, jeg ser det nå. Leste hele første setningen som om det var selgers utsagn My bad! Alle biler til 13.000,- har noe som er feil i større eller mindre grad. Ellers hadde den vært dyrere. Så hvis sluringen er eneste problem, så trenger ikke kjøpet være så verst likevel Som Per Andre over sier, så ikke bruk energi på selger, med mindre han lar seg godsnakke med. Endret 16. juni 2015 av ozone Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Alle biler som er 10+ år har feil mener nå jeg. Uansett. Dog ikke alle som er av betydning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå