Papirkurven Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 AI'en er like retard som på alle andre spillene Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 29. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2017 Syntes AI'en er helt ok. De har god aim, så du tar faktisk en del skade, men de gjør rare ting som å gå ut av cover når det ikke er behov for det. Alt i alt følte jeg de gjorde en helt ok jobb i kamp, og syntes aldri spillet manglet på utfordring, selv på normal. Blir spennende å ta en Insanity gjennomspilling. 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Hvorfor spille om igjen med engang? Noe mer som blir unlocket? Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Hvorfor spille om igjen med engang? Noe mer som blir unlocket? Nah, ikke annet enn New Game+. Men for de som liker spillet kan det være interessant å ta en ny gjennomspilling med den andre Ryderen. Man kan velge å skifte søsken selv med New Game+. Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Problemet mitt er at det blir feil å gi Andromeda god kritikk pga gameplayet. Gameplayet skal ikke være i fokus i et sånt spill og er så mange andre third person shooters å velge imellom om en vil ha bra gameplay, er ikke pga gameplay folk spiller mass effect. Synd gameplay gikk i fokus over alt annet. Men virker mer og mer som EA bare fikk spillet lagd fort for litt kjappe penger. I mine øyne er det helt korrekt å gi god kritikk pga gameplay. Hva du mener skal være i fokus er ikke riktig for alle andre, for å si det på en annen måte. RPG elementene gjør dette til en av de bedre shooterne jeg har spilt på lenge, fordi combat er såpass fornøyelig. For meg så betyr en god historie omtrent nada hvis ikke gameplayet komplementerer historien på en god måte. Et godt eksempel (for meg) er witcher 3, som har knallgod historie, men i mine øyne så er combaten så ufattelig kjedelig. Med det sagt så er det selvfølgelig mye av kritikken mot andromeda som er legitim, spesielt hva gjelder animasjoner. Det har ikke plaget meg nevnverdig, mangelen på variasjon av utseende på de forskjellige rasene er et større problem for min del. Jeg skal nok spille igjennom igjen, men er usikker på hvor mett jeg er når jeg blir ferdig. Er ca. 40 timer inn nå, ferdig med alle planeter osv. Bare mainquest igjen, og jeg har kost meg veldig. Håper inderlig på en oppfølger 2 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Det har ikke plaget meg nevnverdig, mangelen på variasjon av utseende på de forskjellige rasene er et større problem for min del. Til tider er jeg enig: 1 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 29. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2017 Ja Asari greiene er helt tragisk. Mest sannsynlig lagd Lexi som første, så brukt modellen hennes som placeholder og aldri gjort noe mer med det annet enn å bytte farge/tatoveringer. Noe av det meste late i spillet uten tvil. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Variasjonen var mye større i trilogien. Her er min favoritt: 3 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Jeg tipper nok at de har lært nå og kommer nok til å skjerpe seg i neste spill evt. DLC'er. Selv legger jeg knapt merke til noe slik. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Etter å ha lest noen andre kommentere utseende på kvinnene i spillet jeg en løpetur rundt på Nexus og må vell si at jeg for så vidt er enig i at det ser ut til å være en temmelig stor tetthet av "butche" kvinner. Tror kanskje de har prøvd å skape mangfold ved å inkludere flere "typer", deriblant kvinner som er skinna og noen som har noe lignende dreads og/eller hanekam? Når de tilsynelatende har laget få figurer blir dette plutselig mer påfallende, fordi en legger så godt merke til disse "typene" sammenlignet med mer forglemmelige figurer. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 (endret) Variasjonen var mye større i trilogien. Her er min favoritt: Helt latterlig hvor mye mer sjel og uttrykk det ligger i den karakteren der kontra de over, nå kan det være at bildene over er tatt i litt bevist dårlige situasjoner da.. Endret 30. mars 2017 av Mala Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 30. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2017 Joda lys og skygge har en del å si for bildene sin del, og det av Shiala på toppen kan være tatt med grafikk modden til Mass Effect 1. Uansett ansiktene til Asari var unike i trilogien, til tross for at de er ganske like som rase. Er bare mennesker i Mass Effect som har så store forskjeller fra hverandre. Turians, Salarians og Krogan ser stort sett unike ut i Andromeda, men har litt rare farger. Så vi får vite noe mer til TIrsdag neste uke! Hva enn kan det være? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 What the total fuck shit! Jeg har min magnum pistol som gjør masse skade, og tenkte å gjøre den til beam så den ikke bruker opp ammo. Så jeg lagde en med beam, men den bruker fremdeles ammo og nå skader den ikke en dritt, totalt uburklig, selv det står den skal skade like mye.... Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Variasjonen var mye større i trilogien. Her er min favoritt: Helt latterlig hvor mye mer sjel og uttrykk det ligger i den karakteren der kontra de over, nå kan det være at bildene over er tatt i litt bevist dårlige situasjoner da.. Det er forøvrig et annet problem i Andromeda. Lyssettingen er utrolig varierende. Noen ganger ser det ut som at de har satt en lyskaster rett på trynet til karakteren, liksom ekstreme greier. Og så kommer du over karakterer som er helt mørklagte. For meg er karakterer i Andromeda en kjip blanding av Fallout 4 og No Man's Sky, det ser ikke pent ut og er utrolig lite variert. Og for min del har det dessverre fått konsekvenser. I ME 1-3 har jeg alltid satt mest pris på historie og dialog, mens combat er bare noe du drev med for å komme deg videre til neste dialog. Jeg var ofte innom de andre på skipet for å se om det var noe ny dialog som var låst opp I Andromeda så bruker jeg mesteparten av tiden min ute på de forskjellige planetene og i combat, mens jeg omtrent ikke har pratet med en eneste person på skipet. På den måten er dette en veldig annerledes opplevelse enn i tidligere spill. Der jeg gledet meg til å gjenoppta kontakten med forskjellige karakterer i den første ME trilogien, er jeg nærmest likegyldig til hva som kommer til å se med de andre i det neste spillet. For min del kan de nesten bytte ut alle og jeg bryr meg ikke så voldsomt. Men det er likevel et veldig bra spill som jeg til nå har brukt mye tid på. Det er bare så synd at de dyttet det ut døra altfor tidlig, som vanlig. Mye av det jeg misliker tror jeg de kunne ha fikset med en langvarig finpuss, da jeg nekter å tro at de har brukt mye tid på finpuss her. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 What the total fuck shit del 2. Jeg gjorde en Avenger Assault rifle VI til Oldschool heat sak, som gjør at den ikke bruker ammo, men i stede overheater(en av de tingene jeg savner mest fra ME1) Men når jeg bruker den, forsvinner ammoen til Pistolen og sniperen min, etter å ha brukt rifla en stund, og drar frem pistolen har den liksom bare 2 skudd igjen..... Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 What the total fuck shit del 2. Jeg gjorde en Avenger Assault rifle VI til Oldschool heat sak, som gjør at den ikke bruker ammo, men i stede overheater(en av de tingene jeg savner mest fra ME1) Men når jeg bruker den, forsvinner ammoen til Pistolen og sniperen min, etter å ha brukt rifla en stund, og drar frem pistolen har den liksom bare 2 skudd igjen..... Høres ut som det er mye problemer med våpen augments ja. Har ikke prøvd noen av dem enda selv. Hvordan er vintage heat sink? Føles det bra ut? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 What the total fuck shit del 2. Jeg gjorde en Avenger Assault rifle VI til Oldschool heat sak, som gjør at den ikke bruker ammo, men i stede overheater(en av de tingene jeg savner mest fra ME1) Men når jeg bruker den, forsvinner ammoen til Pistolen og sniperen min, etter å ha brukt rifla en stund, og drar frem pistolen har den liksom bare 2 skudd igjen..... Høres ut som det er mye problemer med våpen augments ja. Har ikke prøvd noen av dem enda selv. Hvordan er vintage heat sink? Føles det bra ut? Ja den funker som i ME1, eneste er jo at det som var så bra i ME1 var at du kunne velge mye power fortere varm eller mindre power ikke så fort varm. Denne kan man jo ikke forandre på. Men ja det føles bra, det gjør det veldig lett å ta ut de store dyra, bare fyre løs fyre løs hoppe unna uten å tenke på at man bruker opp ammo. Nå er jo Avenger en av de dårligere våpene. Men brukte den som en prototype. Men ga opp, jeg digger ikke bruke den når pistolen også går tom for ammo... Noe av poenget var at jeg skulle bruke avenger på medium hold og så gå inn med magnum pistol på kloss hold, men når jeg da magisk vis bare har 2-6 kuler til pistolen ut av det blå, nei da gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Jeg har ikke prøvd noen av Mass Effect-spillene, men vurderer Andromeda. Jeg har sett en del klipp og lest litt, men er litt usikker på hvilket type spill det egentlig er. Er det noe mer å gjøre i spillet enn bare historiebiten? Altså, side quests, steder å oppdage og sånt? Jeg har lest noe om at spillet har et visst "basebyggeelement" i seg, men hva går det faktisk ut på? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 (endret) Da har jeg etter 90 timer+ i singleplayer klart å komt meg gjennom spillet, å sitter her nå med en litt tom følelse å vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg selv, noe som for meg er et tegn på å ha spilt et langt og veldig bra spill, sist gang jeg satt igjen med denne følelsen var når jeg rundet witcher 3. Jeg er ikke spesielt flink til å uttrykke meg selv rundt slikt men jeg skal likevel prøve. Fra og med denne delen vil det være spoilere om den originale trilogien (mass effect 1-3) som jeg ikke kommer til å legge i spoiler, om du ikke vil lese dette så ikke fortsett å les, ellers vil jeg prøve å holde det så spoilerfitt som mulig rundt andromeda, jeg kommer til å skrive litt om crew, planeter og de forskjellige aliene en møter på som nok en del vil se på som potensielle spoilere da det er vanskelig å skrive ett inntrykk uten å dra disse inn, men om jeg skriver noe som kan spoile noe betydelig legger jeg det i en spoiler. Uansett vil det nok være en "anmeldelse" som helst vil være tilegnet de som vertfall har spilt en god porsjon av spillet. Dere er herved advart Crew Om en starter med Crewet som etter min mening er det absolutt viktigste i dette spillet og forholdene jeg over kampanjen former med disse. Kort sagt jeg likte det veldig godt. Cora , Drack , Jaal og ikke minst Peebee er utrolig interessante karakterer som jeg virkelig likte, Drack og Peebee stikker seg ekstra ut som karakterer jeg synst var spennende å bli kjent med. Liam og Vetra var greie karakterer men by far de minst interessante, skal dog siest at liams loyalty mission var noe av det morsomeste oppdraget i spillet så det er ikke all bad slik sett. Når det kommer til mer supporting staff ombord likte jeg veldig godt Kallo og Lexi men ikke fult så godt Gil og Suvi, synst dog det var veldig bra at det ble mye mer fokus på disse i forhold til de gamle spillet hvor eneste "support staffen" jeg egentlig brydde meg om var Joker. Kort sagt likte jeg veldig godt de fleste aliene ombord, men synst storparten av menneskene ble noe kjedlige, noe som kanskje er naturlig. Jeg er da sådan faktisk svært fornøyd med dette aspektet av spillet Main Story Når det kommer til main storyen må jeg bare si rett ut at jeg er litt skuffet, den åpner ganske sterkt med veldig mye mysterium rundt hva som skjer og hvem disse nye utenomjordiske skapningene er men det hele bobler bare ned litt som en repeat av storyen i ME2, ganske uinspirert igrunnen. Men de skal ha skryt for slutten av spillet, det var etter min mening ganske fenomenalt, som er vel det eneste jeg kan si uten å spoile noe betydelig. Jeg fikk her følelsen av at alt du har jobbet med å bygd deg opp av allianser iløpet av spillet virkelig kom mesterlig sammen her, i svært stor grad det jeg savnet på slutten av ME3. Det er dog noe som plager meg voldsomt kontinuitetsmessig som jeg legger i spoiler, spoileren dreier seg om Angara og litt rundt disse. Om det er noe jeg fullstendig har oversett ser jeg gjerne at noen kan forklare dette til meg, for det er en oversight jeg ikke helt forstår at kunne gå igjennom. Første gang du drar til Aya å møter Angara blir dette behandlet gjennom hele spillet som "first contact" men i spillets tidsspenn går jo dette ikke opp i det heletatt, når du ankommer nexus så har allerede opprøret oppstått og krogan og "exiles" blitt kastet ut å etablert seg på kadara og elaaden som og etterhvert blir etablert som tidligere Angara styrte planeter hvor Angara i stor grad er etablert. Samtidig har det dannet seg en anti alien gruppe innad Angara ved navn roekaar. Å det virker sådan som samtlige høyere opp i systemet på Aya er fult klar over alle problemer oppimot denne gruppen og hva som skjer på disse 2 planetene hvor exiles og krogan har tatt over, derfor blir jo first contact plottet fullstendig ødlagt, det er klin umulig at Ryder var den som hadde først kontakt med Angara, med mindre jeg har prestert å oversett noe massivt. Det er et såpass viktig plottpoeng å vesentlig del av spillet at jeg faktisk ikke kan fatte å forstå at dette kunne gått gjennom noen for for QA Når det her kommer til karakterutvikling av hovedkarakteren i spillet synst jeg dette var en av de bedre aspektene ved spillet. Du starter spillet som en nobody, en er relativt inkompetent og selv de mest svake fiendene utgjør en reell trussel, og du blir værende i skyggen til faren din uten noen tidligere betydelig backstory som gjør deg til noen form for en helt i utgangspunktet. Etterhvert som du spiller utvikler karakteren din seg til å bli denne svært kompetente heltfiguren som du i tidligere mass effect spill startet som med Shepard. Denne typen karakterutvikling likte jeg langt bedre enn hvordan shepard utvikler seg gjennom den orginale trillogien, så her fortjener de en stor klapp på skuldra etter min mening. Tror og det kan bli spennende å se hvordan Ryder utvkler seg videre i de forhåpentligvis kommende oppfølgerne til dette spillet. Ellers mangler historien det samme impactet som spesielt ME1 hadde for meg Det er noe jeg aldri kommer til å finne i ett spill igjen tror jeg så det er en litt urettferdig sammenligning, samt jeg var mye yngre på tiden. Men jeg får enda gåsehud bare på tanken av scenen der jeg prater med Soverign for første gang, står fortsatt igjen som det største spill øyeblikket noen gang i min bok. Gameplay Gameplayet i dette spiller er helt fenomenalt å i stor grad det som redder spillet litt fra storyen som etter min mening ikke var spesielt god. I ME1 til 3 var igrunnen combat noe jeg gjorde i stor grad for å komme meg videre i historien, her oppsøker jeg gjerne fiender da jeg synst combaten er direkte gøy og mobiliteten du har med jump packen gjør combaten til noe av det artigste jeg har spilt noengang, våpnene føles bra å som en som fullførte spillet på en lvl 60 karakter likte jeg faktisk veldig godt profilene som du kan aktivere å spekke for forskjellige combat situasjoner, det er ingenting som å pulle en fiende mot deg med biotics og rive han filler med asari sverdet ditt . Exploration biten likte jeg og utrolig godt nomaden føles enormt bra og oppgraderingene som du kan gjøre på denne iløpet av spillet gjør den bare bedre, planetene er massive og spennende å utforske og ikke minst helt utrolig vakre, utforsking og combat var virkelig høydepunktet med dette spillet for meg i motsetning til andre Mass Effect spill hvor story var det som i hovedsak dro meg forover i spillene. I denne sammenheng at combaten er så god gjør det og at multiplayeren virkelig er en blast å spille, det er intenst og morsomt hvor teamplay har enormt mye å si, om jeg kommer på et elendig team kan vi slite med bronze men på et godt team er silver lett som ingenting og gold fult mulig. Merkelige avgjørelser og tekniske problemer i spillet Her er det igrunnen ganske mye å si, jeg vil ikke gå alt for mye innpå generele bugs da dette er noe som etterhvert vil bli fikset, samt jeg virker til å være helt utrolig heldig når det kommer til dette da jeg ikke har vært innom en eneste bug som har forhindret meg fra å fullføre oppdrag eller generelt sett gamebreaking bugs som det virker som svært mange har opplevd til tross for jeg nærmer meg 100% completion, har noen få sidemissions igjen før jeg er der. Det første jeg vil ta opp er galaxy mapen, den er alt alt alt for treg grunnet animasjoner som spiller når du flytter deg mellom systemer og planeter, det er en del som sier disse skjuler en loading screen, men det tror jeg rett som det er ikke på, det kan ikke være så sinnsykt mye data å laste, vertfall når en sitter på en PC som jeg gjør hvor spillet ligger på en SSD. De store dørene på Kadara... Hvorfor de har bestemt seg for at disse skal ta år og dag å åpne skjønner jeg ikke, jeg håper det er en bug, men det virker ikke slik, det er kanskje en liten filleting i den store sammenhengen men likevel, godegud som det irriterer meg hver gang. Animasjonene. Dette har av en eller annen grunn blitt den store memen rundt dette spillet, de er ikke spesielt bra, det er en del karakterer som burde blitt prioritert mye høyere i kjeden når det kommer til ansiktsanimasjoner. Men når det er sagt er det ikke noe som plager meg betydelig, det ødela ingenting for meg å jeg må si at det på meg virkelig virker som en overdreven problemstilling. Alle andre animasjoner i spillet er svært bra me mindre en med overlegg går inn for å få fysikkmotoren i spillet til å freake ut, noe en får til i de fleste spill. Hvorfor de har valgt å fjerne quicksave funksjonen som har vært tilgjengelig og for min del flitting brukt i den orginale trilogien må gudene vite, en fullstendig idiotisk avgjørelse er det vertfall. Det er en del sidemissions de virkelig virkelig kunne spart seg for, sammen med den utrolig treige galaxy mapen blir de oppdragene hvor en må fly rundt til forskjellige systemer å tracke ting til tider nesten komisk langdrygt, hadde de komt fortere til poenget hadde en nok ikke hatt så mye å kritisere her, men når du må bruke 5-6 minutter bare på å se på animasjoner i galaxy mappen blir en litt lei. Når outcomen til disse som oftest er ganske lite betydningsfulle og meningsløse i forhold til story og lore blir det litt som ett slag i tryne, men da det er noen av de som faktisk er viktige å få med seg føler en seg tvungen til å gå gjennom dem likevel. Ellers bærer spillet i stor grad preg av at det kunne trengt noen runder til med QA før det ble lansert. Konklusjon Når jeg leser over det jeg har skrevet her nå virker jeg kanskje litt mer negativ enn jeg føler at jeg er, om det gir noen mening, det er ofte lettere å sette ord på ting en ikke liker enn ting en liker men slik ble det jo. Spillet er i min bok helt fantastisk, de 90+ timene jeg har hatt i singleplayeren har jeg virkelig storkost meg gjennom, men ikke på samme grunnlag som den orginale trilogien. Spillet svært mange feiler og mangler, somme jeg ikke helt forstår hvorfor i det heletatt er der, men de blir likevel overskygget av det positive. Nå er det ett "nytt" studio som har laget dette spillet å jeg tror nok at de har fått lært en del ting på den harde måten her som de kan ta med seg videre til fremtidige expansions eller forhåpentligvis oppfølgere. Jeg er sådan positiv i forhold til fortsettelsen på denne sagaen å håper så inderlig ikke at all negativiteten som har oppstått rundt dette spillet gjør at EA kansellerer eventuelle oppfølgere da jeg tror de kan komme til å bli virkelig bra. Om jeg selv skulle gitt en tallkarakter til spillet hadde jeg nok endt på en svak 8/10 når det kommer til min subjektive totalopplevelse av spillet. Om en skal tenke litt mer objektivt på det vil nok en 7/10 muligens være mer passende, vertfall om en tar utgangspunkt i gamer.no sin karakterskala om den skulle blitt korrekt brukt. Endret 2. april 2017 av Evil-Duck 8 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Trudde ikke ansiktene kom til å bety noe for meg, men det er skikkelig nedtur for storyen sin del. Kommer det noe fix på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå