Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Klarer desverre ikke dele samme glede når historien virker såpass dårlig, samt katastrofalt dårlige animasjoner. I et spill som har så mye snakking, cutscenes osv er det svært viktig at animasjonene er deretter..

Synd at du føler det sånn når det kommer til spillet. Håper at inntrykkene fra oss, pressen og andre fans gjør at du ser det annerledes i fremtiden. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer desverre ikke dele samme glede når historien virker såpass dårlig, samt katastrofalt dårlige animasjoner. I et spill som har så mye snakking, cutscenes osv er det svært viktig at animasjonene er deretter..

Synd at du føler det sånn når det kommer til spillet. Håper at inntrykkene fra oss, pressen og andre fans gjør at du ser det annerledes i fremtiden. Tiden vil vise.

Jeg er jo ME fan og har spilt alle spillene, så har jo litt lyst å prøve dette også men desverre har det jeg sett bare skuffet såpass. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvilke krav har du til ansiktsanimasjoner? Synes det vi har sett til nå er greit nok, det er tross alt et spill laget for x antall plattformer. Når det kommer til historien skal jeg ikke si hverken ditt eller datt, ettersom jeg er en av de fleste som ikke har fått spilt det enda, noe du tydeligvis har gjort alt, ettersom spillet virker dårlig på alle fronter. Jeg gleder meg, og ser frem til neste tirsdag slik at jeg kan nyte mine 10 timer før jeg forhåpentligvis får spillet på onsdag :) 

Lenke til kommentar

Hvilke krav har du til ansiktsanimasjoner? Synes det vi har sett til nå er greit nok, det er tross alt et spill laget for x antall plattformer. Når det kommer til historien skal jeg ikke si hverken ditt eller datt, ettersom jeg er en av de fleste som ikke har fått spilt det enda, noe du tydeligvis har gjort alt, ettersom spillet virker dårlig på alle fronter. Jeg gleder meg, og ser frem til neste tirsdag slik at jeg kan nyte mine 10 timer før jeg forhåpentligvis får spillet på onsdag :)

Det er ikke urimelig å forvente at animasjonene i et AAA-spill utviklet i 2017 er bedre enn animasjonene fra første spillet lansert i 2007, men saken er den at det var mer livaktige animasjoner i Mass Effect enn det er i ME:Andromeda ut fra det vi har blitt vist.

Grunnen til at folk er skeptiske til historien kan oppsummeres i porteføljen til Bioware fra 2011 og utover, men jeg kan jo legge til litt mer nylige observasjoner: Golden Worlds and Settlements

I'm Suvi Anwar, part of the Nexus science team, and the science officer assigned to the Tempest.

...

The Nexus requires vast amounts of Helium-three, water, ice, and Element Zero, to continue functioning.

Noen ble betalt for å skrive at romstasjonen deres trenger store mengder av blant annet vann og is, i en reklame for et spill med et budsjett på flere titalls millioner dollar. :blink:

Eller et annet sitat

While many now enjoy the newfound freedom and challenges of exploration in the Milky Way, others look to even more distant stars.

Med andre ord: 100 000 personer drar til en annen galakse fordi de synes det er for enkelt å utforske i melkeveien. :hmm:

Det er som å krysse elva for å hente vann fra den andre siden, bortsett fra at man bruker 600 år på å krysse elva, og alle venner og familie er døde etter at man har krysset elva.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Sistnevnte er da ikke så usannsynlig? Det har alltid vært en gruppe mennesker som drar utforskning ekstra langt. Se hvor mange som meldte seg til mars one, og det er enda kjipere antakelig. AtW

Forskjellen her er at de som investerer i Mars One kan forvente å få se resultatene i sin eller sine direkte etterkommeres fremtid, det samme kan definitivt ikke sies om Andromeda-initiativet.

Si for eksempel at Norge investerer i Mars One, det er sannsynligvis ikke noe du eller jeg kommer til å få stor glede av, men det kommer til å hjelpe våre etterkommere om et århundre. Om man investerer i Andromeda-initiativet kommer man ikke til å se avkastningen før om halvannet årtusen, det er en helt annen tidsskala.

Det andre problemet med Andromeda er det i dag er estimert at 99% av melkeveien ikke er kartlagt enda, det er ingen grunn til å vurdere en annen galakse før man har kommet opp i minst 50% av melkeveien.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Helt uenig. 50% av jorda er ikke kartlagt engang , drar du til mars i dag kommer du aldri tilbake og det er ingen kortsiktig avkastning, neppe heller om hundre år . Heller Andromeda i framtiden en mars i dag om jeg måtte velge. Synes ikke det er usannsynlig i det hele tatt at folk er villige til å prøve det (gitt teknologinivået i universet) AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt uenig. 50% av jorda er ikke kartlagt engang , drar du til mars i dag kommer du aldri tilbake og det er ingen kortsiktig avkastning, neppe heller om hundre år . Heller Andromeda i framtiden en mars i dag om jeg måtte velge. Synes ikke det er usannsynlig i det hele tatt at folk er villige til å prøve det (gitt teknologinivået i universet) AtW

OK, jeg skjønner at du er uenig i prinsippet der. Det at det er bokstavelig talt milliarder av solsystemer å utforske i melkeveien får Andromeda til å virke som en fenomenalt dum idé for meg. Premisset hadde i mine øyne vært vesentlig bedre om de ble sendt avgårde under hendelsene i Mass Effect 3, de kunne forøvrig brukt et midlertidig ormehull for å komme frem i stedet for å finne opp en FTL-motor som rett og slett ødelegger etablert lore.

Jeg mente heller ikke at man skulle kartlegge melkeveien i samme detaljgrad som man har gjort jorda, men at man i det minste identifiserte noe i nærheten av halve melkeveien. Det er forøvrig fullt mulig å returnere om man reiser til Mars i dag, rundturen tar mindre enn to år. Husk også på at Mars One er faktisk ute etter å tjene penger, i motsetning til Andromeda-initiativet i Mass Effect.

For å reise til Andromeda har initiativet oppfunnet en FTL-motor som kalles ODSY, denne er like rask som krigsskipene i Mass Effect 3, og trenger ikke utlades for energi som bygges opp i en vanlig motor. Hadde Reaperne hatt tilgang til en slik FTL-motor hadde de ikke trengt å bry seg med å bruke Citadel som et relay, i tillegg hadde det ikke vært noe behov for "stealth-skip" som SSV Normandy SR-1 ettersom alle skip kunne gjort dette med ODSY.

Lenke til kommentar

Ignorance makes blind eller noe sånt. At et spill er laget for flere plattformer har jo ingen med elendig animasjon å gjøre, blir bare for dumt. 

Lenke til kommentar
Jeg tror vi med fordel kan ta dette med en dose salt. Med sine fargerike adrogyne telepater, superintelligente "frosker" og kunstig intelligens som dominerer hele galakser osv., så heller det mer mot fantasy enn Sci-Fi. Å snakke om dette som om det var hard/realistisk Sci-Fi blir litt pointless mener jeg... Selv i Star Citizen hvor de har rekruttert astronomer og språkvitere for å gjøre det så realistisk og autentisk som mulig, så har de sagt at én plass må grensa gå: De lager tross alt et spill. Et spill hvor det realistiske/troverdige ikke skal gå på bekostningen av fun faktoren.

For min del så er Mass Effect først og fremst som andre spill: Jeg spiller for å "forsvinne" inn i en annen verden i noen timer... Når jeg er ferdig med det så kan jeg gå inn på nasa.gov å lese om hva som skjer i den virkelige verden etterpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mass Effect Andromeda Graphics Options and Advanced Video Settings

Screenshots av settings-graphics:

_id1488986024_343178.jpg

_id1488986050_343178.jpg

_id1488986077_343178.jpg

_id1488986095_343178.jpg

• Screen Calibration
  • Safe Zone Adjustment
  • Film Grain
  • Chromatic Aberration
  • Overall Qaulity
  • Resolution Scale Mode
  • Resolution Scale
  • Texture Quality
  • Anti-aliasing
  • Ambient Occlusion
  • Post Process Quality
  • Texture Filtering
  • Lighting Quality
  • Shadows Quality
  • Effects Quality
  • Mesh Quality
  • Shader Quality
  • Terrain Quality
  • Vegetation Quality

Ser ut til å ha greit med innstillinger til å finjustere/tweake mellom grafikk og/eller fps. (Hva enn man foretrekker). :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

OK, jeg skjønner at du er uenig i prinsippet der. Det at det er bokstavelig talt milliarder av solsystemer å utforske i melkeveien får Andromeda til å virke som en fenomenalt dum idé for meg. Premisset hadde i mine øyne vært vesentlig bedre om de ble sendt avgårde under hendelsene i Mass Effect 3, de kunne forøvrig brukt et midlertidig ormehull for å komme frem i stedet for å finne opp en FTL-motor som rett og slett ødelegger etablert lore.

Det tekniske skal jeg ikke henge meg opp i, men det var 100000 søkere til Mars prosjektet ifølge CNN. Så jeg har ikke noe problem med å forestille meg at folk i en fjerntid vil dra til en helt ny galakse, selv om det innebærer 600 år i nedfryst tilstand. Her er det nok eventyrlyst og mulighet for en helt ny start som trekker folk til Andromeda, Melkeveien uansett hvor stor den er jo liksom nabolaget, mens Andromeda kan kanskje virke svært forlokkende, urørt av 'menneske hender' og som gyllen mulighet for de med ekstra utforskertrang.

Jeg er mere bekymra for at man ser ut til miste mye kontrol over egne lag kamerater, ikke mulighet til å bytte våpen eller armor på dem, begrensa taktisk styring av dem.

https://www.reddit.com/r/masseffect/comments/5yv2nz/no_spoilers_squadmate_outfits_and_weapons_info/

Lenke til kommentar

Jeg er mere bekymra for at man ser ut til miste mye kontrol over egne lag kamerater, ikke mulighet til å bytte våpen eller armor på dem, begrensa taktisk styring av dem.

https://www.reddit.com/r/masseffect/comments/5yv2nz/no_spoilers_squadmate_outfits_and_weapons_info/

Utrolig rart med tanke på at de la til ett crafting system, og mange hundre forskjellige våpen modifikasjoner. Så er det bare Ryder som kan bruke dem. Mass Effect har aldri vært stort på å endre på armor og slikt, utenom det første, men vi kunne alltid endre våpen og modifisere dem for hver kompanjong. Absolutt ett steg tilbake.

Henger en del på det nye uoffisielle Bioware forumet, og lead designer for Andromeda Ian Frazier skriver en del der til fansen. Så fant det her om hvorfor man ikke kan bytte våpen og armor på kompanjongene. 

"As I said on Twitter, I'd love to do alternate squadmate appearances. It wasn't a case of us not wanting them, we just didn't manage to fit 'em in. When it came to character art and skinning time, we chose to prioritize getting in both genders of each alien race over doing additional appearances for each squadmate, and I stand by that decision. 

Now that the game's done, I'd very much love to add more squadmate appearances later post ship, but I can't promise anything--stay tuned.

As for squadmates having their own gun (vs. the player equipping guns on them), I ask that you experience the game yourself before determining how you feel about it. This design has received zero negative feedback in any of our playtests (which have been roughly 65% Mass Effect veterans), and it's received a fair deal of POSITIVE feedback when players get excited about the unique properties of certain squad weapons, from Vetra's minigun to Jaal's dual-function retrofitted sniper rifle. I think that with all the other elements of customization/control we've added for the player character (more than ME has ever offered by a good margin), for most players the "I want to tinker and optimize my squad" itch will be more than sufficiently scratched.

Ultimately: If you play MEA and feel not being able to equip different guns on your squad is a big hole in the experience, by all means let us know--we always appreciate fan feedback.

Thanks, folks!"

Er ihvertfall ett svar, men fortsatt skuffende.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Bare to dager igjen får vi får teste dette "elendige spillet" med shitty story og grusomme ansikts animasjoner :) Gleder meg jeg, og er spent på hvem andre som kommer til å spille dette i smug på torsdag/fredag :D

Lenke til kommentar

Må helt ærlig innrømme at jeg er litt nervøs. Er redd for at det skal floppe, selv om jeg ikke tror det, men er så mye hat flytende rundt spillet at det er vanskelig og ikke bli påvirket. Spent på å prøve det nå, klarer knapt og vente mer.

Lenke til kommentar

Virker som mesteparten av negativiteten kommer fra folk som hatet mass effect 3 og Dragon Age Inquisition, for min del koste jeg meg halvt ihel med begge de 2 spillene så jeg er ikke betydelig nervøs. Har og styrt unna det meste av gameplay og analyser da jeg helst liker å gjøre opp mine egne meninger mens jeg selv spiller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...