Terrasque Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Et lite spørsmål. Det med luft og vanntanken. Bør den være helt full, eller bør det være litt luft inni? Tenker på at hvis vannet blir varmt vil det vel utvides, og hvis det ikke er noe luft å presse sammen noen plass vil vel vannet begynne å sprenge ting? Eller er det trykket så lite at det ikke gjør noe? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Etter det jeg har hørt, så skal systemet være helt fult. Får med støyen (det lager litt mer lyd når det er luft i systemet) og du får ned temperaturen_litt_ Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har sett litt på zalman reservator, er den noe særlig? Kommer man egentlig mange grader nedover på termometeret ved å bytte til vannkjøling? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Du kan få det ganske kjølig med vannkjøling, spørs hvilke deler/sett du inveserer i. F.eks. Tt BigWater kjøler veldig dårlig i forhold til f.eks. MIST dualrad. På MIST-settet får du i tillegg mer kvalitet enn på BigWater (etter det jeg har hørt, og etter prisen (700-800 va. 2000) så hadde det vært merkelig om du ikke hadde fått kvalitet på MIST-settet) Lenke til kommentar
_coldfusion_ Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 men hvor mange grader kommer en cpu til å gå på. si feks en athlon 64 3000+.. Og er zalman reservator et bra sett? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Cooltechnica.com bør legges til i listen over webshopper da den er latterlig mye billigere enn microplex og i tillegg har større utvalg Den var sinnsykt mye billigere ja. Men er det såpass mye billigere at man tjener noe på det med tanke på frakt og toll? Noen som har noen erfaringer fra butikken? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) *feilpost* Endret 14. mai 2005 av kuroger Lenke til kommentar
tbend Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Merka Alger på cpu kjølern Så det er bare å ha oppi sinnsyke gift for å få vekk algene på eller? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Kjører nå med et system uten tank, og har en T for lufting og etterfylling av vann. Men kom så over dette: Reservoir: Systemets vandbeholder - dette er ikke strengt nødvendigt, men systemets køleevne forbedres med stigende vandmængde - desuden er et reservoir godt at have i tilfælde af læk (forhøjet reaktionstid inden skaden sker). (hardinfo.dk) Trodde vannmengden kun ville virke inn på tiden det tar for systemet å stabiliserer seg på en temperatur. Slik at med stor mengde vil det ta lang tid mellom idle og load temp, mens det med lite vann vil gå raskt. Att "systemets køleevne forbedres med stigende vandmængde " må vel være feil? (Visst ikke får jeg vel skaffe meg en tank ) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Tror faktisk kjøleevnen øker med vanntank, siden vannet ikke er konstant i bevegelse (sånn at det roer seg litt i tanken, og kjøler seg litt ned) Men det med at det stabiliserer seg kjappere er jeg ikke sikker på, har argumeter både for og imot Sen EDIT: "m" og "n" sitter tett, lett å trykke feil Endret 13. august 2005 av sigen Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Satte inn en tank på ca 5 dl, men har samme tempraturer nå som jeg hadde når jeg kjørte uten tank. Men det gikk mye enklere og raskere å få luftet systemet med tank. Endret 22. mai 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
VbD Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 hei, bare lurte på en ting. Har nettopp fått Waterchill fra Asetek. 1. På pumpa er det en 'ground' ledning, er bare litt usikker på hvor denne skal festes, har ikke sett noen mulighet for å feste jord til kabinett, så skal denne festes i hk eller kabinett? 2. På pumpa er det også kobling for USB, er denne nødvendig og hva er den til? har prøvd og sett i manual men står ingenting om den trengs eller ikke. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) hei, bare lurte på en ting. Har nettopp fått Waterchill fra Asetek.1. På pumpa er det en 'ground' ledning, er bare litt usikker på hvor denne skal festes, har ikke sett noen mulighet for å feste jord til kabinett, så skal denne festes i hk eller kabinett? 2. På pumpa er det også kobling for USB, er denne nødvendig og hva er den til? har prøvd og sett i manual men står ingenting om den trengs eller ikke. 4655154[/snapback] Hvis du har en sånn waterchill med pumpe og tank i et, så er den usb for et program du kan bruke i windows for å kontrolere tempen, viftestyring,hvor mange omdreininger pumpa skal ha. Det er det jeg vet etter å ha lest det som sto om den...bestilte en sånn pumpe selv nå. Endret 8. desember 2005 av Fluesopp Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Skal jeg bruke konsentret kjølevæske eller "klar til bruk" kjølevæske når jeg blander det med batterivann? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Så jeg skjønte ikke, hvorfor må jeg ha en vanntank i et vannkjølingssystem? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Vann utvider seg ved temperaturøkninger som kommer fra prosessor, og så trekker det seg sammen igjen. I tillegg vil alltid noe væske forsvinne ved fordamping og diffusjon. For å hindre tørrkjøring bruker man gjerne en vanntank som et buffer. Påfylling er også lettere ved bruk av tank. Men man MÅ ikke bruke en vanntank. Man kan bruke en T-kobling der man rett før pumpeinntaket monterer en T-kobling i linjen der du fører en slange oppover et stykke. Denne funker som en vanntank, bare i mye mindre skala i tillegg til at du ikke trenger å tenke deg så veldig om for å kunne fylle på Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Typiske feil:Dårlig montering av radiator og plassering av vifter. For at vannkjølingen skal være så effektiv som mulig, bør radiatoren plasserer en plass hvor den kan suge inn så kald luft som mulig. Det er som regel nede i fronten av et kabinett. Viftene er mest effektive om de suger luft igjennom radiatoren, men forskjellene er ganske små på akkurat det. Som et appropo til dette, så se her ang temp forskjeller ved montering av rad/vifter. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=566643&st=20 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Tror dere en 1x120 radiator holder til å kjøle ned en conroe E6600 (uklokket) og et skjermkort (tenker da på et av de nyeste, eller muligens G80 eller R600 når det kommer)? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg vil tro at det skal holde i massevis med en slik radiator. Kjøper du en litt kraftig vifte med regulering, kan du få både stillhet og ytelse ved behov Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Når jeg skrur igjen festene på cpu kjøle blokka skal jeg skru igjen alt jeg makter eller bare til det sitter godt fast? Argh.. dårlig formulert, men dere skjønte det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå