tbend Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Nice, fått mye hjelp hærfra, fersking på området! Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Hvordan er dette vannkjøllings settet ? WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit KT12A-L30/220v-10mm Antarctica Dual Rad link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123974&cks=PRL Eller bør jeg velge noe annet ? Hadde egentlig hatt lyst på en Eheim pumpe, er det noen sett med en slik pumpe ? eller greit nok å kjøpe en slik pumpe utenom osv ? Kunne også kanskje tenkt meg å vannkjølle harddisker. Er det da mulig å kjøpe kjøllingsutstyr til hdd og feste det til dette waterchill settet og andre sett osv ? Endret 19. oktober 2004 av spetter Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Veldig bra greier. Men kunne tenke meg litt om peltier Min TT Big Water holder ikke. Og vappo er for dyrt. Noen som har no erfaring fra Pelt ? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Har lest hele tråden din her , syntes den er svært bra Jeg skal ha vannkjøing i nermeste framtid , men tror dette blir vanskelig og få plass til i kabinettet mitt (har montert en HD ramme i bunn av kabinettet) Og der rammen ikke er, er det Et Pci kort Tror jeg skal kjøpe nytt kabinett , men fader og masse penger alt dette kommer på. sikkert en 3000-4000 med kabinett Denne passer sikkert bra til vannkjøling Lenke til kommentar
CiXoT Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Noen som har noe mål på kor stor tanken te vannkjølinga skal ver? har fått gratis plexie glass i dag så no er eg veldig fornøyd. såg innleget ditt spetter. vannkjølinga er litt dyr, men etter det som er sagt skal den vist vere veldig bra. jeg heller på å lager det sjøvl. prøv det du åsså. Endret 7. januar 2005 av CiXoT Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Noe jeg har lurt lenge på: Når du kommer hjem fra jobb, hjem til PC med ferdigmontert vannkjøling som du har brukt så lenge og er så fornøyd med, hva gjør man da: 1 Man skrur på vannkjølinga først, og lar den gå noe minutter, fordi vannkjølinger må skrus på en stund før PCen. 2 Man skrur på begge deler, fordi det ikke har noe å si den lille stunden det tar for vannkjølinga å "bygge" seg opp. ??? Lenke til kommentar
legofred Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ut fra det som står under "Trenger jeg det?" - er det sånn å forstå at man bare trenger vannkjøling om man skal overklokke? Er det f.eks. noe poeng i å bruke vannkjøling om man ikki skal overklokke, og det kun er CPU man skal kjøle? Da ville vel radiatorviften i vannkjølingen uansett bråke like mye som en stille CPU-kjøler (vifte)? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg kjøpte vannkjøling for jeg syntes det så tøfft ut , ville redusere støy , og ha muligheten til og klokke Jeg hadde en boxed kjøler på før DVS 30-35db easy nå= 15db og 400mhz større cpu med 20grader IDLE Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 ta med at når du kjøper radiator og nippler løst kan det være greit å bruke gjengeteip/hamp for å få det orntlig tett.. det merka jeg akkurat.. Lenke til kommentar
legofred Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 kanskje også hun/han skylle få med i hvilke tilfeller vannkjøling er aktuelt. Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Skal koble inn GPU blokk på mitt kommende TT BW, og tengte da det kunne trenges en noe mer kjøling, så har kjøpt en radiator med 2x vifte fra DengerDen Da vil jeg både kjøre TT radiatoren og DengerDen. Noen som har erfaring med denne radiatoren? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Da håper jeg at du kjøpte omformere også Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Da håper jeg at du kjøpte omformere også Kjøpte nipler på microplex som skulle passe til slangen, fordi niplene på DengerDen radiatoren ikke passer til BigWater slangen. Det skulle vel gå fint å skru av de originale niplene på radiatoren? Ellers, hva mener du med omformere? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 f.eks : 10mm til 12mm http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=C64NP et eks. bare vet ikke om den passer , husker ikke dimensjonene på Tt BigWater Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Cooltechnica.com bør legges til i listen over webshopper da den er latterlig mye billigere enn microplex og i tillegg har større utvalg Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 ta med at når du kjøper radiator og nippler løst kan det være greit å bruke gjengeteip/hamp for å få det orntlig tett.. det merka jeg akkurat.. Dette er viktig. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Så at CiXoT spurte om hvor stor vanntanken burde være, og det samme lurer jeg på: hvor mange liter burde den være, sånn ca.? går det med alt mellom 0,1 L, og det største kabinettet ditt har plass til, eller er det et "maxmål", og "minstemål, på hvor stor tanken burde være? Lurer også på om det en noen "idelle" høyde/lengde/bredde-mål? Fint sticky dette! Har noen en liste med linker til gode temperaturovervåkningsprogrammer, som skrur av pc`en ved for høye temperaturer? EDIT: La til et spørsmål Endret 22. februar 2005 av sigen Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Kan man skifte til tykkere slanger på TT Big water? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Tror ikke du kan skifte til TYKKERE slanger, men tynnere. Du kan få problemer med lekasjer, og slanger som faktisk detter av hvis du bruker tykkere slanger. (les: tror, vet ikke 100% sikkert) Lenke til kommentar
scarlett Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Kan man skifte til tykkere slanger på TT Big water? Det er ikke noe problem å skifte til større slanger på Bigwater, men det vil kreve noen ekstra overganger. Du kan ikke bruke større slanger på std hurtigkoblingene som følger BW settet. Hvis du kjøper TT vga vannblokka følger det med orginale hurtig koblinger for 1/4, 3/8 og 1/2 ID slanger. std slangen på Bigwater er 1/4 id og 3/8 od Ellers så kan du jo kjøpe overganger på Microplex Endret 29. mars 2005 av scarlett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå