Gå til innhold

CBS - Vitnemål?

swish

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går ut av VGS neste år (2016) og jeg har begynt å tenke på hva jeg skal søke meg til etter VGS. Jeg tenker mest på å ta utdannelse som siviløkonom og jeg vil gjerne studere på en skole som Copenhagen Business School (CBS). HA almen erhvervsøkonomi (siviløkonomi) linjen krever S2/R1 matte. Jeg har P-matte på skolen nå og jeg hadde egentlig tenkt å ta opp R1 etter VGS for å så søke meg mot siviløkonomi. Det eneste problemet er at jeg nå leste på nettet at denne skolen ikke tar imot andre vitnemål enn det "originale" vitnemålet ditt, altså kan man ikke ta opp fag etter VGS om man skal gå her, uansett. Da lurer jeg på om det er noen her med erfaring fra denne skolen som kan avkrefte/bekrefte dette for meg?

Har forresten mer enn gode nok karakterer til å komme inn, om det er relevant.

Takk for svar :)

Kilde: http://vgd.no/forbruker/jobb-og-utdanning/tema/1702539/tittel/copenhagen-business-school

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg går ut av VGS neste år (2016) og jeg har begynt å tenke på hva jeg skal søke meg til etter VGS. Jeg tenker mest på å ta utdannelse som siviløkonom og jeg vil gjerne studere på en skole som Copenhagen Business School (CBS). HA almen erhvervsøkonomi (siviløkonomi) linjen krever S2/R1 matte. Jeg har P-matte på skolen nå og jeg hadde egentlig tenkt å ta opp R1 etter VGS for å så søke meg mot siviløkonomi. Det eneste problemet er at jeg nå leste på nettet at denne skolen ikke tar imot andre vitnemål enn det "originale" vitnemålet ditt, altså kan man ikke ta opp fag etter VGS om man skal gå her, uansett. Da lurer jeg på om det er noen her med erfaring fra denne skolen som kan avkrefte/bekrefte dette for meg?

Kilde: http://vgd.no/forbruker/jobb-og-utdanning/tema/1702539/tittel/copenhagen-business-school

Du kan jo ta opp R1 mens du går siste år på vgs? Hvis du har mer enn gode nok karakterer fra før av, skal det ikke så mye til for å stå.

Endret av Ajeey
Lenke til kommentar

Du kan jo ta opp R1 mens du går siste år på vgs? Hvis du har mer enn gode nok karakterer fra før av, skal det ikke så mye til for å stå.

Vil helst slippe det ettersom jeg har to andre privatist eksamener som jeg må jobbe med i tillegg til skoleåret. Det er jo selvfølgelig en mulighet men vil aller helst slippe. Er derfor jeg lurer på om det er mulighet å endre på det etter vgs og alikevel ha mulighet til å komme inn i Køben.

Lenke til kommentar

Du tar det opp som privatist etter vgs og legger det ved som kompetansebevis. Det blir ikke regnet med i snittet, men kun som et dokument på at du har de fagene som trengs.

http://www.ansa.no/Studier-i-utlandet/For/Land/Europa/Danmark/bachelor-i-danmark/

Okei! tusen takk for infoen, men er du sikker på at den karakteren ikke telles med i snittet? Jeg kan liksom drite i karakteren så lenge jeg står?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...