ltdata Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Hvis man ønsker å bytte jobb, men ikke ønsker at nåværende arbeidsgiver skal vite om dette, hvordan kan man få en referanse fra sjefen? Eller hvordan bør man løse dette? Bør man si til sjefen at man er på jakt etter en ny jobb? Tenker at det kanskje ikke gir det beste intrykket, men man trenger jo en referanse. Noen tips? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Du trenger ikke bruke sjefen som referanse Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Du trenger ikke bruke sjefen som referanse Men er ikke det mest naturlig? Du tenker på arbeidskollega istedenfor? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 En kollega, prosjektleder eller en annen som er relevant for det du har jobbet med. Trenger heller ikke være siste sjef. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Kjerringa mi søkte jobb.. var på intervju.. hadde en drøss med referanser. Hu ønsket ikke at noen hu jobba med skulle vite at hu hadde søkt ny jobb, men der insisterte de på at sjefen i nåværende jobb skulle være referanse.. merkverdig opplegg i en barnehage.. Jeg jobber for et STORT selskap og når jeg søkte her så hadde jeg 1 gammel sjef og en gammel kollega som referanse. De aller fleste har forståelse for at du ikke bruker de fra nåværende jobb som referanse, men det trenger som oftest ikke være en sjef. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå