UFC Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Hva tenker dere om dette? Har hatt et ganske røft år, og er rimelig klar for å slappe av i noen uker men får rimelig tyn av de rundt meg for at jeg ikke ønsker sommerjobb i år. Lever billig, og skal ikke kjøpe eller gjøre noe spesielt i sommerferien. Hva mener dere? Burde jeg skamme meg?? -18 Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Skamme seg? Nei. Kos deg. 4 Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 De som skal skamme seg, er nettopp de som mener at du skal skamme deg. 6 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Du burde absolutt ikke skamme deg. Er helt normalt med ferie, og når du kommer deg ut i arbeidslivet har du ofte 3-4 uker i fellesferien.. Kanskje ikke 8 slik du har på videregående, men likevel. Nyt ferien, og gi beng i hva andre sier. Nada å bekymre seg for. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Ikke noe å skamme seg over, vel. Det er ditt liv, vi lever i et fritt land der du kan bestemme selv over eget liv. Selvfølgelig er det greit å jobbe litt på siden når man har fritid. Penger er noe man alltid trenger, og det kommer godt med om du skal studere videre. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Du trenger ikke å skamme deg, men hvis det er på grunn av foreldrene dine at du kan ta deg råd til å la være å jobbe, er det naturlig å forvente at du bidrar hjemme. Alle synes det er digg å slappe av. Det er ikke derfor man jobber. Uansett er det for sent å skaffe sommerjobb nå. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 skamme seg - neislappfisk? - absoluttde pengene kommer virkelig godt med hvis du en dag blir student. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 slapp av, ta livet med ro. Det er ikke ofte man har lange sommerferier. Det er ofte andre unge som jobber hele tiden, eller voksne som har at sykt forhold til at andre må gjøre noe hele tiden som kommer til å klage. Man må da for svarten få tid til å slappe av, lade batteriene og bruke tiden på det som er best for seg selv. Men sett no av litt tid for å planlegge studier eller arbeid til høsten. Lenke til kommentar
realreal Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Det må du nesten avgjøre selv, du kan ikke pushes til noe du ikke ønsker, men det er jo åpenbare fordeler med å jobbe. Det ene er pengene, men erfaring er også viktig om du feks skal søke deg jobb sammen med studier. Det er det jeg tenker, i alle fall. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Medan ein går på vidaregåande så skal ein ikkje ta det så tungt. Å få seg sommerjobb som 18 åring er uansett litt vanskelig. Det er langt lettare å få seg sommarjobb når du blir eit år eldre og har lappen før sommarferien. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Du er nok en slæsk, men who cares? Det er bare deg det går utover. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Det er selvsagt opp til deg selv, men det er samtidig veldig lurt å jobbe. Alltid greit å ha litt arbeidserfaring på CV-en. Pengene kan alltids komme godt med. 8 uker med fri er lenge for å lade batteriene, og det er lett å være etterpåklok. Hvis du kan leve uten pengene og arbeidserfaringen, greit. Bare deg det går utover. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg har aldri hatt en sommerjobb, har heller jobbet jevnt på kvelder/helg ved siden av skole/studier. Da kan man nyte ferien og jobbe så mye en orker/har mulighet til. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Dersom sommerjobben i utgangspunktet ikke har noe med utdannelsen din er det mest til pynt på CVen som førstegangs arbeidssøker. Referansene du får derifra kan ikke si annet en at du møtte opp på jobb og gjorde det du måtte. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Dersom sommerjobben i utgangspunktet ikke har noe med utdannelsen din er det mest til pynt på CVen som førstegangs arbeidssøker. Referansene du får derifra kan ikke si annet en at du møtte opp på jobb og gjorde det du måtte. Dette kan si mye om en person. 1 Lenke til kommentar
Mann30 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Ikke ta deg sommerjobb. Folk peste fælt på meg at jeg skulle jobbe da jeg gikk på VGS. Resultatet ble skyhøyt fravær fra skolen, og en gi faen-mentalitet uten like. Nyt den to måneder lange sommerferien, lad batteriene og kos deg. Foreldre har uansett plikt til å fø på deg frem til du er ferdig på VGS. Ingen kan pålegge deg å jobbe om du ikke vil. Arbeidslivet starter fortere enn du aner, og da kommer du til å kun ha 3-4 ukers ferie. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Ingen grunn til å skamme seg, man bør få bruke ferien som man vil.Jeg jobbet aldri i ungdomstiden og kan ikke si jeg angrer på det. Fikk gjort mye med venner osv, man bruker uansett ikke sånn forferdelig mye penger i den alderen der. Problemet mitt når jeg begynte å jobbe var at forbruket skøyt i været. Litt kjedelig når man skal fortsette videre på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå