Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tåkedis maling til smartpanel

Anbefalte innlegg

Jeg skal male hjørnene på smartpanelet, og har kjøpt en farge som heter tåkedis, samme farge som på smartpanelet i følge Coop. Men, det er ikke helt samme farge. Man ser tydelig forskjell på det jeg har malt og fargen som er der fra før.

Noen som vet hvor/om man kan få tak i farge som passer perfekt til smartpanelet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde det på Coop, det kjente de ikke til. De måtte til og med sjekke med produsenten for å få riktig glans. Allikevel ble det feil farge...

Mulig noen andre har, syntes det var litt rart at de ikke hadde ettersom det er noe jeg ville tro det var etterspørsel etter.

Lenke til kommentar

Farven kan variere avhengig av batchen boksen tilhører da det ofte blitt litt forskjeller i de forskjellige blandingene. (Lager de en batch mandag og en ny torsdag kan det bli litt forskjeller på disse selv om det er samme type maling). 

Har du kun brukt navnet på farven eller brukte du standard-nummer (STD-nummer) eller NCS-nummer i tilleg? De forskjellige produsentene gir ofte samme navn til forskjellige farver så det kan være en annen forklaring. Det er tre måter å angi en farve på; navn, STD-nummer eller NCS-kode. Det er mest pålitelig å bruke STD-nummeret eller NCS-koden til farven eller en kombinasjon av disse.

Lenke til kommentar

De skal få opp hvem som har laget farven så hvis det er flere farver med samme navn skal de se om det feks er en farve fra Jotun eller et eller annet annet sted. Det var iallefall slik i de malingsbutikkene jeg jobbet i. Du kan ringe produsenten av panelet og spørre. De pleier vanligvis ha en oversikt over hvilke farver som er brukt hvor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...