Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fatass trenger transportmiddel.

Rudde

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte jeg skulle bytte transportmiddel fra bil til sykkel innenfor byen jeg bor. Jeg har idag en sykkel, men den er liten girer dårlig, syns også den er tung å sykle. 

Jeg kommer til å bruke den primært på asfalt, samt noe grus og sti i skogen. 

Jeg er relativt høy på 186 cm og tung. 

Jeg prøver å gjøre dette til et konfertabelt transportmiddel så jeg faktisk kommer til å bruke det. Det jeg ser av sykkelseter på sykler i butikker er at de er små at det ser ut som om de kan penetrere meg. Så jeg er avhengig av det jeg kan bytte sete til noe mer konfotabelt. (Forslag til sete forresten?)

Jeg vil helst sitte litt oppreist iallefall, og ikke måtte ligger over hele sykkelen som om det skulle vært en superbike. 

Jeg vil ha en stor ramme på sykkelen da jeg ser på muligheten til å innstalere elektrisk hjelpemotor senere, så vil også at sykkelen ikke er for spesiell så slike kit vil passe på den. 

Om det er en sykkel med dempere vil jeg veldig gjærne at disse kan låses. 

Ønsket prisklasse er rundt 5-6k. 

Lurer da altså på anbefalinger, og om det er terrengsykkel eller hybridsykkel som er tingen for meg? 

Endret av Rudde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sadler er individuellt, og det er ikke slik at de som ser komfortable ut nødvendigvis er det (og omvendt). Når det er sagt kan jeg anbefale brooks B17. Fordelen med lærsadler er at de former seg litt over tid så komfort er ikke basert på masse padding, som bare ender med å gi press på feil steder (Men det kan ta noen uker før man blir tilvendt)

En sykkel som egner seg for alt fra asfalt til sti finnes ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...