Morgens Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 En kvinne forårsaket at bilen min mest sannsynlig skal skrotes. I den forbindelse vurderer jeg ny bil og dermed kommer spørsmålet om grønne skilter opp på f.eks. en VW Touran. Lønner det seg økonomisk? Med tanke på prisen man får for bilen om 3-4 år vs. en bil med hvite skilter. Det var vel en endring som kom for noen år siden. Hva jeg betaler for bilen spiller ingen rolle, banken gir knapt 2% rente på innskudd så jeg gjør ikke dette for å få en billig bil. Vi har 2 biler og kona har den store som benyttes ved fine anledninger når svigermor er med osv. Takk. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Endringen som ble gjort består i at det nå må gå 30, i stedet for 10, år før bakseter kan settes inn avgifsfritt. Det er med andre ord ikke lenger så enkelt å "tjene" noe (eller, redusere tapet...) på dette, ved å sette inn seter og omregistrere før salg. Verdifallet på 3-4 år gammel varebil i forhold til personbil er kanskje noe høyere, regnet i prosent av bilens verdi/pris, men den prisen var jo betydelig mindre til å begynne med. Vil nok tro at verditapet, målt i kroner, og ikke prosenter, vil være større for personbilen... Endret 15. juni 2015 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Takk Ingen for den oppklaringen, 30 år er jo tullete lenge da. Jeg får sjekke med selgeren, utfordringen er av Touran som varebil ikke kan bestilles enda og jeg kan ha litt dårlig tid. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Regelendringen på ommbygging fra varebil til personbil gjelder for nye biler etter 2014. Så om du kjøper en brukt en, så kan du sette inn seter etter 10 år. Spørs jo hvor mye det er og spare på og kjøpe en eldre bil. I flere tilfeller, så har det blitt gjort endringer i kontruksjonen til baksetet for og få plass til skilleveggen. Da kan vegvesnet kreve at det blir satt tilbake i orginal stand av godkjent verksted og da kan det fort bli veldig dyrt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 En annen faktor er jo hva slags bil du faktisk kjøper deg, noen typer faller mer i pris enn andre. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2015 Igjen takk for alle innspill, det blir en NY VW Touran, andre varianter er sjekket ut siden jeg vil ha en helt ny bil som er av relativt ny modell. Av VW ble jeg anbefalt å gå på hvite skilter, gjerne 15-tusen å spare på grønne skilter etter 3-4 år. Det er ingenting mot fleksibiliteten jeg mister. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Hvorfor VAG produkter ikke er et godt kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå