Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Høytrykksspyler tips

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter høytrykksspyler, men er usikker på hva jeg skal velge (har ikke eid en før, så har ikke erfaring med hva jeg trenger av kraft og kvalitet, og tilbehør). 

Skal i hovedsak brukes til å spyle:

Garasjegulv

Bil

Terrasse (med egnet tilbehør)

Og sikkert andre ting som er kjekt å spyle... ;-)

Noen tips?

Kärcher er jo et kjent merke, men hva med f eks Black&Decker, Nilfisk og de andre?

Har lest at holdbarheten for Kärcher ikke alltid er den beste (men det kan jo hende det er fordi det er solgt flest, og da klages det mest over den?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nilfisk E-145.3

http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stovsugere-og-renhold/hoeytrykkspyler/nilfisk-e1453-10hextra/200744.4735/

Supert kjøp! Vil virkelig anbefale den. Bra med vannmengde, trykk og komponentene er kvalitet, messingpumpe osv. 10 meter stålarmert slange.

Vil si den er et mye bedre kjøp en konkurrerende merker. I hvert fall sist jeg sjekket. Kjenner mange som har den også som kom til samme konklusjon. 

Bare for å understreke det viktigste, som er 10m med stålarmert slange. Skal du bruke den til noe fornuftig så er 10m slange et minimum, at den er stålarmert hjelper noe veldig da slangen er myk og ikke krøller seg slik f.eks mange andre sine gjør i denne prisklassen.  Slange som er såpass lang må også til når du skal vaske rundt hele bilen uten å flytte spyleren hele tiden :)

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Jeg er detailer.. vannmengde er alfa og omega. 

Skulle jeg kjøpt Kärcher så skulle jeg hatt en K7.

Det som er virkelig bra er kränzle.. da får du bra maskin.. men then again.. de koster litt (+/-10000).

Selv har jeg en dyr foma som er noen år nå.. den er virkelig bra, men går å leker med tanken om å kjøpe meg en kränzle.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips! Pris er viktig, så jeg ønsker å bruke så lite som mulig på en så god som mulig spyler.

Nilfisk E-145.3 er innenfor og sikkert den jeg kommer til å gå for hvis det ikke kommer flere gode tips. Er det noen som kan klassifiseres som bedre i samme prisklasse?  Eventuelt like god, men billigere?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Nilfisk for noen år siden. Da fant jeg ut at jeg burde ha sjekket slangetype først.

Stiv slange montert på en trommel er en svært dårlig løsning. Den var utrolig håpløs i bruk. Nyttet ikke å strekke slangen ut, den bare krøllet seg med en gang jeg slapp den. 

Til slutt orket jeg ikke mer av dette drittproduktet, byttet til en Karcher K5.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som nevnt over er vannmengde viktig å se etter når du skal velge høytrykksspyler. Annet viktig å se på er (naturlig nok) trykket den leverer og hvis du skal ta det litt langt er hva pumpehuset laget av viktig. På rimelige modeller er pumpehuset laget av plastikk og det holder ikke i lengden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...