Gå til innhold

[Løst] Bildeorganiseringsprogram - Windows 8

Anbefalte innlegg

Jeg har eksportert et stort antall bilder fra en MAC til en ekstern HD.

Nå ønsker jeg å få organisert bildene, men ved bruk av min nye Windows PC.

Hvilket program synes dere jeg bør skaffe meg for dette formålet?

Det er ca 40 000 bilder og jeg er helt avhengig av å få orden på dette. (Min kone har ikke gjort noe annet enn å laste over bilder så det er sikker 30 -40% som ikke er noe å spare på.

Setter som vanlig stor pris på hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter også anbefalingen om Adobe Lightroom.

Hva med picasa til å finne og organisere,

gratis og enkelt å bruke

Gunnar

Det funker antagelig helt fint til å være gratis, men det er en god grunn til at Lightroom har blitt så dominerende som det har blitt.

Faktisk er det ganske smart å bruke en tusenlapp til et godt verktøy på kanskje den viktigste delen av fotograferingen, altså oppbevaring/gjenfinning/fremkalling/etterbehandling/fremvisning.

Mye smartere å bruke penger på det enn å bruke penger på utstyr man (kanskje) ikke trenger...:-)

Lenke til kommentar

Jeg støtter også anbefalingen om Adobe Lightroom.

Hva med picasa til å finne og organisere,

gratis og enkelt å bruke

Gunnar

Det funker antagelig helt fint til å være gratis, men det er en god grunn til at Lightroom har blitt så dominerende som det har blitt.

Faktisk er det ganske smart å bruke en tusenlapp til et godt verktøy på kanskje den viktigste delen av fotograferingen, altså oppbevaring/gjenfinning/fremkalling/etterbehandling/fremvisning.

Mye smartere å bruke penger på det enn å bruke penger på utstyr man (kanskje) ikke trenger...:-)

Takk for gode råd. Jeg velger å bruke litt penger og kjøper Adobe Lightroom :-)

Lenke til kommentar

Er det mulig å kjøpe programmet som stand alone og ikke som abommement?

Fullt mulig men Adobe liker det ikke, så det er veldig vanskelig og finne riktig link :)

Her har du siden for nedlasting av LR6, du kan også kjøpe cd-plate hos foreksempel dustin.no

Du kan laste ned en 30 dagers gratis test versjon først så du ser hva du synes.

Et tips, ha automatisk backup påslått i LR6 så får du beskjed at du må ta en backup og da kan du koble på en ekstern HD til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...