Gå til innhold

Trivsel og milø i Kjerkgata på Røros

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg lurte på hvor snøen ble av i bildet for Røros ble spesielt nevnt i nettavisene.

Men her ser det da ut som om lørdagshandelen går sin gang og damene har t.o.m. benket seg i friluft utenfor konditoriet.

Jasså, har kona mast igjen nå så du ble stresset og kutta et par mm. for lite i venstrekanten? Ser et par små fragmenter der.

Ellers godt innsyn med god dybdeskarphet oppover gata.

Fargerikt og detaljert.

Roar

Lenke til kommentar

Ja, jeg lurte på hvor snøen ble av i bildet for Røros ble spesielt nevnt i nettavisene.

Men her ser det da ut som om lørdagshandelen går sin gang og damene har t.o.m. benket seg i friluft utenfor konditoriet.

Jasså, har kona mast igjen nå så du ble stresset og kutta et par mm. for lite i venstrekanten? Ser et par små fragmenter der.

Ellers godt innsyn med god dybdeskarphet oppover gata.

Fargerikt og detaljert.

Roar

Alltid fristene å skylde på kona, men det ville nok være litt for drøyt her. Det lille "rusket" som du nevner er oversett av meg og burde vært kuttet/klonet bort.

Takk for kommentar.

Skj

Lenke til kommentar

Veldig fin miljøskildring dette.

Fargerikt, skarpt velkomponert.

Mvh Fredrik

Håper det viser hvor trivelig det er å ferdes i Bergstaden.

Er selv rimelig tilfreds med dette bildet (i forhold til de utallige dårlige jeg har tatt). Og heldigvis har en Kneppen som er over deg som en hauk og påpeker små svakheter som nesten alltid er der)

Takk for kommentar !

Skj

Lenke til kommentar

Velkomponert miljøskildring fra Bergstaden, har vært der en gang og det er lett å ta igjen stemningen. Ikke mye rusk som slipper unna Roars skarpe blikk, ei heller her :)

Mvh Oddmund

Da må du/dere ta en ny tur til Bergstaden. Mye å oppleve der. Kjerkgata er nesten utfotografert fra omtrent samme ståsted jeg benyttet i dette bildet. Har selv tatt mange bilder fra samme sted. Men så er det å finne det lille ekstra da. Denne gangen var det varmt lys fra solen mellom nokså tett skydekke, og de samme skyer laget liv i bakgrunn/himmel. Dessuten visse jeg nå om et godt ståsted nede i gaten med kirken som skulle være med men ikke være for dominerende, og mennesker med forskjellig aktivitet og plassering.

Så dette ble bildet jeg synes kunne presenteres på Bildekritikken. Men selvfølgelig glemte jeg å fjerne smårusket på venstre side, godt å har Roar her.

Dette med fotografering er både utfordrende og morsomt. Og det kan alltid gjøres bedre.

Fint at du ville kommentere bidraget mitt Oddmund

Skj

Lenke til kommentar

Røros er flott liten plass , som aldrig blir lei av å besøke. Lefsene er også gode her oppe. Men fy og kaldt det kan være der for en pysete østlending. men bortsett fra det så syntes jeg du har fått med alt i dette bildet her, ingen ting mere å si bortsett fra jeg lyst til å ta en tur opp dit. Flott!

Lenke til kommentar

Røros er flott liten plass , som aldrig blir lei av å besøke. Lefsene er også gode her oppe. Men fy og kaldt det kan være der for en pysete østlending. men bortsett fra det så syntes jeg du har fått med alt i dette bildet her, ingen ting mere å si bortsett fra jeg lyst til å ta en tur opp dit. Flott!

Hei Jarle, og takk for en fin kommentar. Får jo en del gratis når du er på et sted som Røros.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...