Countryman Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Hei! Må kjøpe meg en billig stasjonær pc nå og har disse enkle kravene: -den skal være stillegående -trådløst nettverkskort slik at jeg slipper å kable til ruter -1Gig lagring er minstekrav Pc`n brukes kun til surfing, helt normale (ikke tunge) nettaktiviteter og skal overhodet ikke brukes til gaming. Var innom Elkjøp igår og der var naturligvis alle pcène de hadde inne "totalt lydløse" når jeg spurte dem - Derfor synes jeg det er bedre å spørre her da noen muligens har personlig erfaring. Kjøpte en Dell Expirion (et eller annet) for ca 7år siden til 3000kr og den har fungert strålende bortsett fra konstant uling fra vifta. Tenk, jeg bruker fremdeles Vista Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Eg har ikkje noko spesifike erfaringar med desse men Zotac CI og Intel Nuc seriane kan vere noko for deg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Intel NUC kan støye om den blir hard belastet. Hva med å bygge selv, velge Noctua NH-L12 kjøler. Har selv det, i et In Win BP671 Mini-ITX Sort Vifte: 1x 80mm Topp, TFX 250W PSU, mITX, 2x USB 3.0 Med kun intel skjermkort og det er umulig høre den står på. Eller bytte selv? Eventuelt prøve forskjellige maskiner. Vil anbefale SSD. Endret 15. juni 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Intel NUC kan støye om den blir hard belastet. Hva med å bygge selv, velge Noctua NH-L12 kjøler. Har selv det, i et In Win BP671 Mini-ITX Sort Vifte: 1x 80mm Topp, TFX 250W PSU, mITX, 2x USB 3.0 Med kun intel skjermkort og det er umulig høre den står på. Eller bytte selv? Eventuelt prøve forskjellige maskiner. Vil anbefale SSD. Takk for hjelpa gutta Nå er jeg totalt noob ang. å bygge pc og tenkte jeg ikke skulle bruke så mye tid på å lære meg å bytte ut komponenter osv heller, men jeg må spørre - Lar det seg gjøre å kjøpe en pc på komplett og be dem om å sette inn denne vifta i bytte mot den originale? Gjør de slikt, og vil "jobben" å gjøre dette koste? I så tilfelle kan jeg jo finne meg en billig og positivt anmeldt pc der og ta resten på chatten dems. Skal høre med dem nå jeg Var en tur innom Elkjøp igjen idag - Det nytter jo ikke å vite om pcène dems er gode eller ikke ut ifra utstillingen dems. Jeg satt meg derfor ned og googlet litt anmeldelser på de forskjellige de hadde inne, men en av selgerne kunne absolutt ikke la meg være ifred så jeg gikk derifra, småforbanna over maset hans Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 ok skjønner. Nei jeg skal ikke ha et kabinett og bygge selv Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 De fleste ferdigbygde pc ene er nok ikke stillegående. Skal du ha en totalt lydløs pc blir det passivt kjølt cpu med intergrert grafikkchip og SSD. For å dekke disse kriteriene må du desverre skru litt selv. Slik som NUC kan gjøres lydløs. For eksempel med dette kabinettet: http://techreport.com/news/28131/this-is-my-favorite-fanless-nuc-chassis-so-far Her er kabinettet også kjøleren. Ellers så må det bli en "grønn" cpu (lite varmeutvikling) med en kjøler i stil med Noctua sine store kjølere, uten vifter. Da kan du jo kjøpe en ok stasjonær ferdig bygget og sette på kjøleren selv. Etter litt research på youtube greier de fleste å sette på en slik kjøler. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Skjønner En "grønn" en høres interessant ut, skal sjekke det ut. Anser dere denne som et drittkjøp til mitt bruk? - Den står jo t.o.m. beskrevet som stillegående Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Den ser grei ut den med tanke på bruken. En G3250 prosessor er ofte brukt til lavbudsjetts spillPC-er. i kombinasjon med et (relativt) billig skjermkort faktisk. Så den gir nok krefter til ditt bruksommråde. 8GB ram er nok til de aller fleste kontoroppgaver og er der dagens normal ligger. 120 GB SSD vil gi deg omtrent 90GigaByte lagringsplass når Windows er på plass samt en mye bedre brukeropplevelse enn tradisjonelle snurredisker. Skulle behovet komme der du trenger mer plass trenger du kun å kjøpe en harddisk. Skru den fast i kabinettet (4 skruer) og plugge inn 2 ledninger. Eller kjøpe en ekstern med USB. Men den kommer ikke til og bli lydløs, rett og slett fordi du bare får maskinen levert med original prosessorkjøler. Men den kommer heller ikke til å bråke som en jetmotor. Mye på grunn av at kabinettet er så "luftig" og kommer med en utblåsningsvifte på 120mm. Du kan jo høre med Komplett om det er angrerett på ferdigbygde PC er så vet du om du kan returnere den om du ikke er fornøyd 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Takk! Skal i tenkeboksen. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 17. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2015 Takker for hjelpen folkens - selv om jeg ikke kjøpte eller bygde noen av tipsene som kom her fikk jeg ihvertfall en god forståelse av hvordan ting fungerer ang. "stillegående" pcer. Jeg endte opp med en skikkelig billig en som fint klarer å utføre oppgave jeg skal gi den Kjøpte i tillegg en My Book med 4terra slik at jeg enkelt kan legge over alt mitt "gamle" til den uten å måtte proppe selv pc`n full. Har erfart at dette treger ned hastigheten til pc`n. +en wifi adapter til 300kr slik at jeg slipper kablingen til ruter. Da gjenstår det bare å se hvor lydløs den er, hvor mye kan jeg stole på en kundebehandler på komplett mon tro, som sier noe så relativt som at "den er veldig stillegående til å være så billig" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå