Gå til innhold

sommerfugl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke har dagsferskt bilde inne akkurat nå, tillater jeg meg å kommentere en del av de siste bidragene. Noen synes sikkert det kan bli litt for mye, men det får så være.

Synes du er en fin tilvekst her på Bildekritikken. Dette sommerfuglbildet tåler så visst dagens lys. Fin positur, klare farger i dette bildet.

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelig kommentar. Det var koselig å høre.

Syns det er flott du kommenterer, både ris og ros er viktig og det er vel det som er meningen her vil jeg tro. Så skulle ønske flere gjorde som deg.

Jeg kommenterer ikke så mye selv, men det kommer ann på at jeg har ikke så god kompetanse på det fototekniske så da blir det litt spinkelt med kommentarer.

Lenke til kommentar

Syns det er flott du kommenterer, både ris og ros er viktig og det er vel det som er meningen her vil jeg tro. Så skulle ønske flere gjorde som deg.

Jeg kommenterer ikke så mye selv, men det kommer ann på at jeg har ikke så god kompetanse på det fototekniske så da blir det litt spinkelt med kommentarer.

Hei, det med fototekniske m.m. vil komme etter hvert, men oppfordrer deg allikevel å gi en og annen kort kommentar til bilder du liker spesielt godt, det behøver ikke være så mange kommentarer. (Og det behøver heller ikke være til de som gir kommentar til dine bilder)

Skj

Lenke til kommentar

Sommerfuglen står seg jo ganske fint.

Grumset på bakgrunnen som kanskje av en maler ville blitt kalt møkkete farger ville jeg forsøkt å dempe eller kanskje fjerne med støyfjerner. Noen ganger kan knappen blur på engelsk - gjør uskarp på norsk gjøre nytten ved gjentagne klikk. Har sjøl brukt det med bedre resultat enn støyfjerner. Støyfjerner er jo heller ikke annet enn et uskarphetsverktøy.

Hvis du har Photoshop CC 2014 så finnes der en knapp for objektivuskarphet som jeg tror kunne gjøre jobben etter utmasking av sommerfugl og skarpt grønt. Jeg har brukt den med hell noen ganger sjøl. Alt dette da du allerede har fint liv i bakgrunnen som forstyrres av grumset.

Roar

Lenke til kommentar

Hei Knut! Hovedmotivet kom fint fram men bakgrunnen var litt pussig. Litt bluring eller vignett av noe slag ville kanskje hjulpet litt. Når det gjelder å kommentere så får du gjøre som meg, bare kast deg uti det! Jeg har ikke filla peiling på det tekniske jeg heller, det finnes uansett ikke noen fasit på et bilde, det er lov å synes noe annet enn hva andre synes. Ofte er det lettere å gi ros enn ris, så begynn med det på bilder du liker godt. :)

Lenke til kommentar

Det er selvsagt kjekt med nyttige tilbakemeldinger og konstruktiv bildekritikk, men det er også veldig kjekt når folk bare forteller at de liker et bilde. De fleste setter veldig stor pris på kommentarer selv om du bare skriver at du liker bildet. Så kommenter gjerne andre sine bilder selv om du ikke har noen tekniske synspunkter.

Fotografi handler jo i mye større grad om hvilke følelser et bilde vekker hos seeren enn tekniske egenskaper :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...