Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny motor til Audi A4 2006 2.0TDI

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Audi A4 2006 avant med en 2liters dieselmotor på 140hk.

Saken er at en dyse skar seg, og gikk da på 3 sylindere. Bilen ble dessverre kjørt litt, men minimalt. Og når verkstedet byttet dyse, var der en bankelyd i motoren. Samt motoren har tømt seg for olje, og det er eksos i eksospåfyllingslokket.

Verkstedet mener denne lyden er en ventil eller en stempelring. Hva tror dere?

Har fått ett tilbud på å fikse motoren på 46000kr. Fikk da lettere sjokk, og spurte om motorbytte ville lønne seg. Noe han mente det kunne, men han slet med å finne en ny motor. Ønsker selvsagt en motor med tilsvarende eller lavere kilometer (175.000km).

Det jeg lurer på er om noen her har en formening om hva som kan være galt? Eller om dere er enige i hva verkstedet mener.

Og om noen vet hvor jeg kan finne ny motor, så hadde jeg vert kjempefornøyd.

Setter pris på alle innspill i denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for flere innspill.

Men var i kontakt tidligere med ett firma i sverige, som overhaler motorer. De kunne levere en med 1års garanti, samt de hadde avtale med ett bilverksted med montering dersom jeg ønsket det

"Motorn: 26 010 SEK + moms

Motorbyte: ca 14 000 SEK + moms"

Det er det beste tilbudet jeg kan komme opp med selv. Dette er inkl svensk moms (25%), jeg får skrevet av denne momsen i tollen, men norsk moms er jo lik...

Endret av Garrian
Lenke til kommentar

Ca det ja, men i tilbudet med å fikse den ligger mye snacks som ny reg reim, masse pakninger etc etc.

Men det veier ikke opp for ny motor uansett,men skal tross alt komme meg fra stavanger til hvor enn i sverige dette er,det blir da på biltralle, men skal nå alltid få til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...