Gå til innhold

CPU-Goopen mordet Pc'n min!!

Gründer

Anbefalte innlegg

Jeg anskaffet meg en ny vifte (billigmodell)

og fant endel goop i en sprøyte der nede i boksen.

Jadda, hvorfor ikke? Alt for å kjøle Tbirden min..

Men den gang ei... Den forbaskede goopen goopet seg

over hele Cpu'en, på tross av mine anstrengelser for

å holde smørje på kjernen. Jeg endte opp med goop under prosessoren (ups) og ofret tannbørsten min til fordel for pc'en. Den ble da ganske ren... Også sokkelen var blank, likens snuten min... Da jeg skrudde sammen udyret, og trykket på knappen, var skjermen faretruende svart.... Etter mange laange netter sovna jeg over den døde PC-en og drømte om 'no signal input og cable disconnected'. Et par hardware-nerder på elkjøp fant fort ut at Cpu'en hadde sagt takk for seg, og hovedkortet likedan. Uffsda! Det blir fort dyrt når en ny 1400 MHZ tbird OG et Asus A7A266E skal kjøpen inn. Vokt deg for Goopen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipt att slikt skjer :sad:

Hadde selv litt problemer da jeg skulle legge på artic silver 2(goop) sølte litt utenfor coren/kjernen men brukte Q-tips og litt rensesprit og fikk mesteparten bort :smile:

Så maskinen starte da hos meg og funket helt greit :smile:

men men det ble liksom litt grå/sølvfarge igjen på selve cpuen (utenfor core) enda jeg gnikka og gnikka med Q-tipsen og rensespriten.

PS: ikke hør på de fjortissene som er frekke , typisk fjortissspråk . men men de blir vel voksne de å.

Lenke til kommentar

jeg hadde sølt goop (AS2) rundt de derre små kontaktflatene oppå cpu'en. Fikk samme resultat som deg... men jeg bare renset de med isopropanol (L1-L2 bridgene eller hva nå enn de heter) smekka pc'en sammen så var det bare tutogkjør!

Prøv det før du går og kjøper deg nytt utstyr..

FOR HVA **** HAR ELKJØP PEILING PÅ? :smile::):)

Lenke til kommentar

Er det auto sensur på forumet??

DEt må testes:

**** i helvete, ****s ludder, fy **** i helevetes hore kukk, ***** i helvete og det som verre er.

Dette var bare en test for å skjekke om den autosensuren er bra.

Så jeg trenger ikke å få masse kjeft etterpå.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-23 20:57, Samcki skrev:

Altså... å bruke TANNBØRSTE på hk og cpu er det verste du kan gjøre du kunne likke greit brukt sand papir eller en dremel.

Jaja det er nok grunnen ja

dessverre

hehehe.. ja du er nok inne på noe der... burde vel tenkt på det.. nylon og stastisk elektrisitet..

Lenke til kommentar

Quote:

Samcki skrev (2002-02-23 20:57):

Altså... å bruke TANNBØRSTE på hk og cpu er det verste du kan gjøre du kunne likke greit brukt sand papir eller en dremel.

Jaja det er nok grunnen ja

dessverre

Jeg brukte tanbørste for å fjerne litt as2 fra pinnene til rammen... det funket fint :smile: Med rødsprit og myk tannbørste.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-22 22:14, Gründer skrev:

på tross av mine anstrengelser for

å holde smørje på kjernen. Jeg endte opp med goop under prosessoren (ups)

vet ikke helt hva jeg skal si, men uhm,, jah.

UNDER?

renset cpuen min med papir og Whiskey jeg sist..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...