anaconda Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg har meldt meg på et behandlingsopphold i Spania og trenger derfor reiseforsikring. Siden jeg aldri reiser ellers, er det kun nødvendig med forsikring for enkeltreise. De fleste forsikringselskap jeg har sjekket, tilbyr reiseforsikring for et år. Jeg fant ut at Europeisk Reiseforsikring (som er samme som If) tilbyr forsikring for enkeltreise. Jeg har beregnet pris, og det ble rett under 500 kr. Dette synes jeg er dyrt, og lurer på om noen kjenner til andre selskaper som tilbyr forsikring som passer meg? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Hvis ikke reisen er betalt allerede, så finnes det et flertall kredittkort som gir deg reiseforsikring hvis du betaler en hvis andel av reisen med kortet. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2015 Reisen er betalt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Sjekk kredittkort vilkåra, ofte er det berre ett krav om å bruke kortet so og so mykje under reisa. Det er vanligast å bruke kortet på fly og hotell, men også andre reisekostnader kan betalast med kredittkortet slik at du får reiseforsikringa. Så kanskje får du forsikringa dersom du betalar taxi/flybuss samt matutgiftene med kredittkortet? Lenke til kommentar
Roy_Roy Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Sjekk kredittkort vilkåra, ofte er det berre ett krav om å bruke kortet so og so mykje under reisa. Det er vanligast å bruke kortet på fly og hotell, men også andre reisekostnader kan betalast med kredittkortet slik at du får reiseforsikringa. Så kanskje får du forsikringa dersom du betalar taxi/flybuss samt matutgiftene med kredittkortet? Pass på nå! Kredittkortforsikringen krever som regel av minst 50 % av reisens samlede transportkostnader er betalt med kortet for at forsikringen skal være gyldig. For de fleste vil hoveddelen av transportkostnadene være flybilletten. Dersom flybilletten ikke er betalt med kortet vil det være vanskelig å få dekning under kredittkortforsikringen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Sjekk vilkårene om de dekker et opphold for den lengden du planlegger. Vanlige reiseforsikringer dekker ikke lengere opphold. Siden det er en behandling så bør du også sjekke om forsikringen er gyldig om du allerede er syk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå