Gå til innhold

En opplagt skrytetråd


Anbefalte innlegg

Ikke noe å legge skjul på.

 

Det var lokal hundeutstilling i bø i helga, begge dager i regi av chow chow klubben.

 

Vi forventet ikke mye, junior hundene våres røyter og er langt fra ferdig i kroppen, og tispa såga var jo nesten tom for pels.

 

Jeg er jo alltid optimistisk, men de gangene jeg har vært det går det aldri bra. Såga hadde ikke vært stilt siden hun var valp, så aldri fått noe meriting. Mens Orca hannhunden fikk en good og very good tidligere i våres.

 

Forloveden sa at vi skulle bli glade om vi fikk very good, med tanke på pels osv på juniorene. Valpen Stjerne ser bra ut, men er bare valp og eneste siberian valpen, så ingen direkte konkurrenter.

 

Vår siberian naked husky såga fikk en excellent begge dager, første dsg av en ire andre av en finne.

 

Orca stakk av med ck og CERT begge dagene og mangler nå bare stor CERTet for å bli norsk champion. Noe vi ikke regnet med, så nå blir det stor CERT jakt frem over. Ikke dårlig for en 13 måneder kar.

 

Men andre dagen ble Stjernes dag, gikk helt til tops og ble BIS valp!

 

Vi dro egentlig dit for utstillingstrening fordi det er lokalt, men kom hjem med mye mer!

 

Orca andre dag og andre CERT

 

 

FB_IMG_1434288170850_zpsptdo47qy.jpg

 

Stjerne som BIS valp

FB_IMG_1434288180449_zpsokrbi3gg.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånne hundeutstillinger i norge er en vits. Kjenner til en perfekt liten dverg pincher tispe som kom nr 2 etter en feit og styggere versjon, ryktene har seg at den personen var veldig god venn med dommeren.

Forresten: KJEMPEFINE hunder du har!!! :D

 

Edit: Her er hun. Kan ikke være mer enn 2-3 kilo tung og omtrent alle tror hun er en chihuahua.
11046586_10155332052710613_3872220141337

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer, det må være stas! :) Selv har jeg alt for mye nerver til å drive med utstilling :p

 

Buffy, hvis hun er under 3kg og ser mer ut som en chihuahua enn en dvergpinscher så kan jo det godt være grunnen til at hun ikke ble plassert først. Dvergpinscher skal være 4-6kg for å være innenfor standarden. Det er jo lett å skylde på at dommeren er partisk når ens egen hund ikke når helt opp, mye drama i hundeverdenen!

Lenke til kommentar

Norge er lite land og innimellom er det trynefaktorer ute å går.

 

Skjer i utlandet også..

 

Her er Orca som liten pøbel, nå er han stor excellent pøbel.

mini%20orca_zps8jrbp6sf.jpg

 

Liten prøbel Såga.

mini%20saringga_zps8jw5psjy.jpg

 

Excellent Pøbel Såga

Mini%20saringga%20ikke_zpswm2qsyjh.jpg

 

 

I mårra henter vi en valp til, Første valpe kjøpet vårt på mange på(mitt første siden jeg ble sammen med Anita) 

Da er vi oppe i 8 hunder, Og Denali er antagligvis drektig og vi beholder nok en, så 9!

 

Vi næremer oss grensa jeg ga Anita på max 10 hunder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her er Sarek, vårt nye familiemedlemm.

 

Sarek_20jun15e_zpshglh29mi.jpg

 

Så langt takler han det bra, litt skummelt med 7 store bråkete nye hunder.

 

Han har så langt bare hilst på Gaia, våres go too valpe tante, hun er moren til Orca og Såga.

hun elsker valper, og ville undersøke han og vaske han litt.

Sarek var noe skeptisk starten men de er gode venner nå. Og begge sover i stua.

 

 

Gaia-Sarek_20jun15_zpsjypvfymv.jpg

 

Rart å se på Gaia som stor, hun er en liten snerten dame på bare 15kg, men ser stor ut i forhold til Sarek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...