Gå til innhold

Monarki eller Republikk?

Gjest Slettet-aj7hPT

Monarki eller Republikk?  

70 stemmer

1. 1. Monarki eller Republikk

• Republikk?
      29
    • Monarki?
      41

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Republikk? MER politikk????

Ikke faen. Da tar jeg heller HMK hver dag i uka.

Nja er det så ille med mer politikk da? Se på det slik: Desto mer politikerne krangler med hverandre, desto mindre tid har de på seg til å lage tåpelig lover og regler som gjør våre liv vanskeligere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kongen og hele familien hans er noe vi vil kaste på hue og ræva ut av landet her. De har ingenting her å gjøre som snyltere.

Ta bort fokuset på å tvinge mennesker til å leve i arvelig luksus.

Demokrati (folkestyre) har vi med og uten kongen. Uten kongen blir det billigere.

Nei, er det noen vi bør kaste på hue og ræva ut av landet er det alle innvandrerne. Gjør vi det kan vi finansiere 1000 kongefamilier i Norge om vi vil.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Nei, er det noen vi bør kaste på hue og ræva ut av landet er det alle innvandrerne. Gjør vi det kan vi finansiere 1000 kongefamilier i Norge om vi vil.

Kaster vi ut innvandrerkongefamilien kan vi finansiere 1000 norske familier. Lettere å kaste ut en familie enn hundretusener av innvandrere. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Valget Norge har er ikke konge eller president, men konge eller ikke konge. Hva skal vi med president som erstatning for Kongen? Hvis vi ikke trenger en konge, så trenger vi da heller ikke noen president.

Om folket så ønsker, så kan vi kort og greit sette en strek for kongeinstitusjonen, og fortsette like utmerket som før med Storting og Regjering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Om folket så ønsker, så kan vi kort og greit sette en strek for kongeinstitusjonen, og fortsette like utmerket som før med Storting og Regjering.

Når man først er i gang, kan man ikke samtidig innføre et ekte folkestyre fremfor dette liksomdemokratiet vi har nå? :)

Lenke til kommentar

Monarki = Symbolsk klasseskille, arvefølger osv. ekstremt gammeldags og i verste fall en form for godt betalt slaveri. Sterkt prinsippielt i mot.

Innfører vi Sveitsisk demokrati kan vi legge ned den Norske regjeringen og Kongen kan håndtere ting som angår landet Norge. F.eks i forhold til kultur, språk, forsvar (som del av Europeisk forsvar og delt tilfallende ansvar, med vetorett). All annen politikk kan tilfalle de Norske fylker, og folk kan selv velge politikk som gjennomføres i fylket de bor i, heller enn hele landet. Fylker er det beste demokratiske nivået vi kan ha i Norge. Nært nok til å være relevant, og stort nok til å være folkelig.

I tillegg kan vi ha nasjonale valg hvert fjerde år, om landets politikk. Det er da et nasjonalt valg, og utropes av Kongen som er nasjonalt symbol, og ansvarlig for å ivareta Norsk kultur, det Norske språk, Norsk historie, Norsk historisk arv og føre samling av representanter fra hvert fylke i landet minst en gang hvert kvartal.

Annen politikk enn det som er relevant regionalt eller som land, så kan Norge sammarbeide med Europa om ting som er relevant også utenfor Norge, og områder der Norge bør samarbeide med andre land. Det kan gjelde ting som forsvar, åpenbart, men også ting som gjør at alle land kan konkurrere under samme regler, og holder seg til noenlunde samme reglement. Da har vi mulighet til full fri handel og en enhetlig valuta, en valuta også Norge burde slutte seg til.

Det bør egentlig være en nasjonal avgjørelse om vi trenger en nasjonal valuta eller bør gå sammen med Sverige, Island, Danmark og Sverige med en ny kroneunion, eller om vi bør være med i Euroen. Selv tror jeg en kroneunion kunne fungert. Nordisk krone. Tre konger. Det er litt unaturlig at så små land har egen valuta, og ganske unødvendig og risikabelt. Selv hadde jeg foretrukket at alle disse landene ble med i Euroen så snart som mulig.

Lenke til kommentar

Vi har norsk demokrati allerede innført, da kan vi legge ned kongefamilien og spare milliarder av kroner.

Norsk kultur kan blomstre når vi blir kvitt innvandrerkongen.

Alt du foreslår kan gjøres bedre, raskere og billigere uten å ha med kongen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vi har norsk monarki allerede innført, da kan vi legge ned Stortinget/Regjeringen og spare hundrevis milliarder av kroner.

Norsk kultur kan blomstre når vi blir kvitt politikerne.

Alt du foreslår kan gjøres bedre, raskere og billigere uten å ha med politikerne.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Vi har norsk monarki allerede innført, da kan vi legge ned Stortinget/Regjeringen og spare hundrevis milliarder av kroner.

Alt du foreslår kan gjøres bedre, raskere og billigere uten å ha med politikerne.

:wallbash:

Lenke til kommentar

"Hei, hva er det dere diskuterer? Nei, drit i det, hør heller på det samme jævla maset mitt istedenfor."

-Skatteflykning, hver eneste diskusjon hver eneste dag

Ånei, det er ad hominem at jeg kritiserer deg for å være off-topic istedenfor off-topic sludderet ditt. Link meg til wikipedia takk.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

"Hei, hva er det dere diskuterer? Nei, drit i det, hør heller på det samme jævla maset mitt istedenfor."

Ånei, det er ad hominem at jeg kritiserer deg for å være off-topic istedenfor off-topic sludderet ditt. Link meg til wikipedia takk.

Tema er "Monarki eller Republikk", og i ett monarki er der intet behov for politikerne på stortinget. Dermed er mitt innlegg on topic, og ditt svar er offtopic hvilket alle ad hominem er

Din wiki-link: https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Tema er "Monarki eller Republikk", og i ett monarki er der intet behov for politikerne på stortinget. Dermed er mitt innlegg on topic, og ditt svar er offtopic hvilket alle ad hominem er

On topic kan det så være, men var det en seriøs tilbakesvar fra din side? Nei. Å kopiere andre sitt innlegg for å så endre det til monarki er ikke å debattere slik man skal gjøre i en tråd som dette. Kommentaren kunne du holdt for deg selv.

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar

On topic kan det så være, men var det en seriøs tilbakesvar fra din side? Nei. Å kopiere andre sitt innlegg for å så endre det til monarki er ikke å debattere slik man skal gjøre i en tråd som dette. Kommentaren kunne du holdt for deg selv.

Ja det er faktisk seriøst å påpeke at vedkommendes argument kan snus 180 grader å brukes mot det vedkommende ønsker.

Lenke til kommentar

Temaet er da åpenbart monarki eller republikk i NORGE, så at du skal drasse det anarkistiske sludderet ditt inn her er såklart off-topic, men fullstendig forutsigbart da du gjør det samme i alle diskusjoner uansett hva tittelen eller tema handler om.
Lenke til kommentar

Temaet er da åpenbart monarki eller republikk i NORGE, så at du skal drasse det anarkistiske sludderet ditt inn her er såklart off-topic, men fullstendig forutsigbart da du gjør det samme i alle diskusjoner uansett hva tittelen eller tema handler om.

Heller 10.000 kongefamilier enn 100.000 meningsløse innvandrere.

Lenke til kommentar

Skal vi se, kongefamilien koster en halv milliard kroner året.

Du sier at det går 10 innvadrere per kongefamilie. Altså går det 50 millioner kroner hvert år per innvandrer.

Prøv igjen!

Dette er ikke en enten eller konkurranse. Det er to brikker i pusslespillet som skal ut. Denne diskusjonen handler kun om en av dem. Prøv å trekk inn alt annet istedenfor.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Skal vi se, kongefamilien koster en halv milliard kroner året.

Du sier at det går 10 innvadrere per kongefamilie. Altså går det 50 millioner kroner hvert år per innvandrer.

Prøv igjen!

Dette er ikke en enten eller konkurranse. Det er to brikker i pusslespillet som skal ut. Denne diskusjonen handler kun om en av dem. Prøv å trekk inn alt annet istedenfor.

Poenget er at det ikke er noe galt i å ha Kongefamilie, og om man vil spare penger kan man gjøre det andre plasser. Vil man gjennomføre nyttig politikk kan det også gjøres andre plasser.

Kongefamilien er viktig for Norge, og en tradisjon. Kostnaden og bryet med Kongefamilien er nær null for et land som Norge. Vi bruker f.eks 10 milliard kroner per år i statsbudsjettet for å håndtere statsgjeld.

Da blir det litt tåpelig å snakke om Kongefamilien når det gjelder penger, for selve kostnaden er totalt irrelevant, knøttliten.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det noe galt i å ha kongefamilie! Det er noe fundamentalt galt og bryter med grunnprinsippet i det norske samfunnet.

Om man vil spare penger så er det enkleste og mest effektive plassen å gjøre det å kutte kongefamilien.

Vil man gjennomføre den mest nyttige politikken på tvers av alle partier, så er det å kutte kongefamilien.

Kongefamilien har ingen fremtid i Norge.

Er tradisjon et argument du ser på som gyldig?

Kostnaden og bryet er en halv milliard årlig. Du sier at en halv milliard er nær null for oss? Isåfall kan vel du betale for kongefamilien, jeg vil ikke kaste mine penger i toalettet for den saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...