enden Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Kan ikke folk lære seg norsk da, og da mener jeg rettskrivning spesielt.Lei av å lese så mange feil som jeg ser at absolutt ikke er tilfeldige. Du ber jo igrunn om en liten 10%'er selv med det innlegget Lest reglene her? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg mener at moderatorer burde ha en litt mer ydmyk holdning til brukerene. Det er enkelte som oppfører seg som små diktatorspirer, uten å tenke på at de fleste ikke gjør feil med vilje !! I mitt tilfelle var Avataren min 0,9 (!!!!) kb for stor, noe som førte til en advarsel. Jeg gikk utifra at ved å bruke forumets egen "størrelsestilpasser", så ville den gjøre nettop det (tilpasse størrelsen altså). Der tok jeg FEIL..... ingen avdvarsel eller noe form for anmodnig om å gjøre den mindre, men rett på 10 %. Dere (moderatorer) er her for å veilede og hjelpe brukerene, ikke for å lete frem feil !! Mvh Fredster Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kan ikke folk lære seg norsk da, og da mener jeg rettskrivning spesielt.Lei av å lese så mange feil som jeg ser at absolutt ikke er tilfeldige. Off Topic: Må folk slutte å kommentere skrivefeil. Har noen problemer med å lese innlegg som har tastetrykkfeil, skrivefeil eller dårlig grammatikk, foreslår jeg at de som føler seg støtt går sammen og starter "forum.100pct-wannabe-norsklaerer.no". Søk på alle trådene om skrivefeil og grammatikk, mod' opplyser om retningslinjene hver eneste gang. Ikke noe å diskutere, sånn er det bare. Evt start en ny tråd under "Søppel". On Topic: Kjekt å vite at du kan trykke på prosent-baren og få grunn osv. Men er det noen time-limit som teller ned automatisk eller blit dette styrt av mod'ene selv (som sikkert vil glemme en del ting etter hvertt?) Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg mener at moderatorer burde ha en litt mer ydmyk holdning til brukerene. Jeg er helt uenig med deg nå. Bedre med litt stramme moddiser enn slappe brukere. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Dere (moderatorer) er her for å veilede og hjelpe brukerene, ikke for å lete frem feil !! Det er din mening. Du har ingen "rett" til å bruke forumet, og det er HW-nettverket som er så snille at de lar oss gjøre det. Hvordan de skal "herske" kan de selv bestemme. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg mener at moderatorer burde ha en litt mer ydmyk holdning til brukerene. Jeg er helt uenig med deg nå. Bedre med litt stramme moddiser enn slappe brukere. Helt enig! Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Dere (moderatorer) er her for å veilede og hjelpe brukerene, ikke for å lete frem feil !! Det er din mening. Du har ingen "rett" til å bruke forumet, og det er HW-nettverket som er så snille at de lar oss gjøre det. Hvordan de skal "herske" kan de selv bestemme. Hardware.no "driver"/ligger bak forumet, og Hardware.no sine inntekter er i all hovedsak basert på annonser. Annonsene er myntet på bla. oss som er brukere av H.W.no og tilhørende sider. Men uten brukere kommer det ingen annonsører, og uten annonsører ingen penger. Så da spør jeg; Hvor ville forumet vært uten brukere ?? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Samme sted som den er nå, på en server..? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Dere (moderatorer) er her for å veilede og hjelpe brukerene, ikke for å lete frem feil !! Det er din mening. Du har ingen "rett" til å bruke forumet, og det er HW-nettverket som er så snille at de lar oss gjøre det. Hvordan de skal "herske" kan de selv bestemme. Hardware.no "driver"/ligger bak forumet, og Hardware.no sine inntekter er i all hovedsak basert på annonser. Annonsene er myntet på bla. oss som er brukere av H.W.no og tilhørende sider. Men uten brukere kommer det ingen annonsører, og uten annonsører ingen penger. Så da spør jeg; Hvor ville forumet vært uten brukere ?? Tror du blander ordene moderator og mentor nå Heller et forum uten brukere enn et forum uten fornuftige brukere. Moderatorene gjør drittjobbene for at vi skal kunne ha seriøse diskusjoner her inne. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg *er* på forumet på grunn av disse moderatorene som holder orden på folk. Så ikke kom med de eldgamle og utslitte argumentene om at de skremmer bort leser eller noe. Hadde moderatorene begynt å tillate alt mulig skitt er det mange fler som hadde stukket, belive me. Og hvorfor syter du over at du har fått 10%? Det *er* jo advarselen din det jo! Før hadde du kanskje blitt utestengt, nå får du advarsler istedenfor. Det er ikke farlig å ha den 10% og vi andre slipper å se at du kanskje gjør samme feil om igjen. Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 I mitt tilfelle var Avataren min 0,9 (!!!!) kb for stor, noe som førte til en advarsel. Jeg gikk utifra at ved å bruke forumets egen "størrelsestilpasser", så ville den gjøre nettop det (tilpasse størrelsen altså). Der tok jeg FEIL..... ingen avdvarsel eller noe form for anmodnig om å gjøre den mindre, men rett på 10 %. Dere (moderatorer) er her for å veilede og hjelpe brukerene, ikke for å lete frem feil !! Mvh Fredster Det er ikke vårt ansvar at brukerne følger reglene - det får hver enkelt ta på egen kappe. Dersom du hadde sjekket avataren din etter at du la den inn, ville du sett at den var for stor. Nå mener du kanskje at 0,9 KB ikke er så mye - men vårt problem er at dersom vi aksepterer at en bruker legger inn en avatar som er 0,1 KB for stor, vil neste ha en på 6,02 KB - og slik fortsetter det. Vi er her for å passe på at dere brukere følger de retningslinjer og kjøreregler som vi har satt opp på vårt "veinett". Når vi oppdager feil, gjør vi noe med det. Vi sitter ikke her og leter etter feil - vi blir enten tipset, eller vi foretar stikk-kontroller. Med andre ord er det akkurat som ellers i hverdagen. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 "Yummy" sier at det er akkurat som i hverdagen, og jeg går da utifra at det siktes til f.eks. trafikkreglene.... men selv der er det rom for å bruke skjønn ! Hvis det står at maks. høyde under en bru er 2 meter, så bør ikke omkjøringsveien ha en bru med maks. høyde på 1,90 ! Jeg sikter da til den funksjonen som "automatisk reduserer størrelsen på bildet", hvilket jeg faktisk tolket slik at hvis avateren var for stor, ja så ville den bli justert til riktig størrelse. Der tok jeg feil ! Årsaken til min reaksjon er ikke fordi jeg fikk en 10 % advarsel, men grunnlaget den ble gitt på. Hva med f.eks. å sende en PM først ? For ordens skyld så vil bare si at jeg ikke engang var klar over at avataren min var for stor, og at hvis jeg hadde fått en litt hyggelig oppfordring først, så ville vi ikke hatt denne diskusjonen. Til "Blib" som skrev : "Jeg *er* på forumet på grunn av disse moderatorene som holder orden på folk. Så ikke kom med de eldgamle og utslitte argumentene om at de skremmer bort leser eller noe. Hadde moderatorene begynt å tillate alt mulig skitt er det mange fler som hadde stukket, belive me." De argumentene ble fremmet ovenfor avisene for MANGE tiår siden, og gikk utpå at avisene ikke bare kan skrive om det redaksjonen/journalistene liker å skrive om, men at det bør tilpasses hva leserene mener er viktig. Dette er høyst reèlt den dag i dag, og kalles markedstilpassning ! Jeg har full forståelse for at det er behov for moderatorer på forumet, men jeg mener at man oppnår mer "respekt" ved å behandle brukerene på en noe mer "voksen" måte. Jeg har fått frem mitt syn på saken, og nå gidder ikke jeg å bruke mer tid på denne latterlige diskusjonen, og vil si til de som ikke kan respektere andres meninger (med mindre den er lik deres egen) : "sjå kor æ bryr mæ !" Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Dersom noen har fått advarsel fordi de hadde for stor avatar og er uenig i advarselen, kan de ta kontakt med forum AT hardware.no og klage. Da er det en reell sjanse for at vi sletter advarselen. Dette gjelder dog ikke åpenbare brudd på reglene. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 men, admin...mulig å få svar på et spm som har blitt gjentatt? Hvis man skulle få 10%, 20%, 50% osv Er det noe som går vekk av seg selv, eller bestemmer dere det? Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det er, så vidt jeg har fått med meg, ingen datostempling på advarsler, så de forsvinner ikke. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) når du kommer tilbake fra ferie, har du o% da? Edit : Da passer det bra å sørge for en ferie i starten av Juni, så er alt bra i Juli igjen Endret 11. november 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Så det er ingen måter å bli benådet på? Litt kjipt om man driter seg ut noen ganger og så holder seg clean lenge. BANG en liten tabbe så er man ute over lang tid... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Dersom du klikker på prosent-tallet, vil du få opp hva advarselen gjelder. Brukere kan kun se sine egne advarsler. Vell, dette stemmer ikke helt. Får man over 80% vil dette vise til andre brukere, stemmer ikke det? Har hvertfall sett barometer med 4 fylte plasser. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Uhm, du tenker vel sånn tilfeldigvis ikke på den gamle avataren til cecolon? Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Han gjør nok det ja. Merk at advarsel - "meteret" ligger _under_ "registrert", ikke rett under nick. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå