Kristoffer Møllevik Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Den amerikanske marinen tester nye katapulter for hangarskipene sine.Her kaster de 30 tonn stål ved hjelp av elektromagneter Lenke til kommentar
Skyenet Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 "EMAL-systemet bruker en lineær induksjonsmotor som bruker elektrisitet til å lage et magnetfelt rundt jagerflyet som skal sendes opp" Verdt å nevne at dette er ganske feil. Magnetfeltet akselererer en krok som jagerflyet's nesehjul hektes på, akkurat på samme måte som kroken på en damp katapult. 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Lages ikke noe magnetfelt rundt selv flyet heller... Leste dere i det hele tatt noe i wiki-linken dere selv la ved TEK? Dette var skikkelig lavmål... 3 Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jaha? De klarte ikke å finne en matros til å ta imot sleden før den gikk i havet? Går an å tenke litt fremover, amatører. (Nei. Dette er ikke seriøst ment.) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 http://no.wikipedia.org/wiki/Katapult Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 vi kan sette en slik i rullebanen i bodø. og sende opp f-35 på den måten. 4 Lenke til kommentar
G-S Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 "Når den går rett i vannet med et kjempeplask er det ikke på grunn av at noe har gått galt, det er snarere bare en konsekvens av at de i de tidlige testfasene prøver systemet ut med noe annet enn et jagerfly til milliarder av kroner. " Hva for slags kommentar er dette?! Når den går rett i vannet med et plask, så er det heller fordi ingen foreløpig har funnet opp noen måte å oppheve tyngdekraften på. Jeg mener, hadde noen forventet at en slik balast IKKE skulle treffe vannet? Makan. 1 Lenke til kommentar
Jarot2 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 7900 lbs er litt over 3,5 tonn. Ikke omtrent 30. Lenke til kommentar
ReVeiLeR Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 3,5 tonn gir mer mening, om de ikke har funnet noe skikkelig tungt utenomjordisk materie. 30 tonn med det volumet er vel bedre egnet som skips senker? Lenke til kommentar
G Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Illustrasjonsbilde fikk meg til å tro det var snakk om et nytt våpen. Altså å kaste svært tunge ting. Når jeg tenker meg om, så ser jeg ikke helt fordelen av det framfor å skyte en rakett mot målet. Men, hva vet jeg. Kanskje noen kommer til å bruke idéen min på å skremme hval-demonstranter som Paul Watson? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå