Gå til innhold

På tide å bytte skjermkort..eller?

Ciggy

Anbefalte innlegg

Hei!

Har to skjermkort som jeg kjører i crossfire. xfx radeon hd 7950 3gb. Det jeg da lurer på. Er om det vil være verdt det å bytte til et skjermkort som f.eks dette? De jeg har begynner jo å bli noen år gamle, men hvis jeg skal kjøpe nytt skjermkort så vil jeg jo at det skal være verdt det. Altså ikke nedgradere.

Endret av Ciggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge spillet støtter crossfire vil du ikke kunne hente noe vesentlig ytelse ved å bytte til et singlekjerne-skjermkort i 4K klassen. Du vil trekke mindre strøm og ha mindre "plunder&heft" men i ren FPS er det ikke noe å hente (avhengig av spill..).

Prøv å selg skjermkortene dine på bruktmarkedet og legg 4K på toppen av det du får for de gamle. Da nærmer du deg noe snadder (980 TI).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Så lenge spillet støtter crossfire vil du ikke kunne hente noe vesentlig ytelse ved å bytte til et singlekjerne-skjermkort i 4K klassen. Du vil trekke mindre strøm og ha mindre "plunder&heft" men i ren FPS er det ikke noe å hente (avhengig av spill..).

Prøv å selg skjermkortene dine på bruktmarkedet og legg 4K på toppen av det du får for de gamle. Da nærmer du deg noe snadder (980 TI).

Okei, da vet jeg det. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Ett eneste gtx 980 er over dobbelt så kraftig som ett eneste 7950.

Forutsatt at 7950CF ikke skalerer 100%, men trolig nærmere 70% vil dette gjøre gtx 980 til en ganske vesentlig oppgradering. I tillegg slipper man problemer med kjente problemer som crossfire har å by på. Vel verdt det spør du meg.

Dette forutsetter selvfølgelig at du finner et brukt gtx 980 ned mot 4000kr. Tipper du klarer å selge kortene dine for rundt 700-900 kr per stk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...