Gå til innhold

Photoshop CC går EKSTREMT sakte med film

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg tester ut trial-versjonen av Photoshop CC. Jeg har brukt PS og Lightroom til bilderedigering i noen år, og er veldig komfortabel med det. Nå kom jeg nylig over en youtube-tutorial som demonstrerer filmredigering i Photoshop, og jeg har prøvd litt med diverse gopro-klipp jeg har filmet opp igjennom. 

MEN. Photoshop jobber helt ekstremt treigt med film på maskinen min. Så ille at det rett og slett er ubrukelig. Jeg har en stasjonær Windows 8.1-maskin som er oppgradert jevnlig i det siste. 4-kjerners i7 CPU på 3.07GHz, Radeon R9 skjermkort med 3GB minne, SSD harddisk og, inntil nylig, 6GB RAM. RAMen ble oppgradert til 18GB for et par dager siden, uten effekt på video-problemene i Photoshop. 

Jeg merker problemene ved omtrent hver eneste prosess jeg gjør i PS. Fra import av klipp til PS som gjerne tar flere minutter, til og med ved små filmklipp på under 10MB(!), preview-avspilling og særlig når jeg trykker på render-knappen. Jeg tror faktisk aldri render-dialogboksen har dukket opp. Alt stopper bare opp.

Jeg har forsøkt å google rundt og ser at mange har beskrevet lignende problemer, uten svar. Noen skylder på Adobe. Jeg vet bare at dette ikke er noe stort problem på Macbooken min, der går ting rimelig smertefritt. 

Er det noen her som vet noen løsning på dette? Hadde vært veldig greit å kunne brukt PS til slikt, så jeg hadde sluppet unna med ett program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ille at det rett og slett er ubrukelig.

Har ikke brukt videofunksjonen mye, men har satt sammen enkle klipp noen ganger med basic overganger osv. Har fungert greit, men rendering går veldig tregt, særlig hvis jeg har brukt ACR som filter og justert hvitbalanse osv der.

Har brukt det på en stasjonær med lignende spec som din, men med dårligere skjermkort (og Windows 7). Synes ikke det har vært noen fantastisk opplevelse, men helt greit for mitt ganske begrensede bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...