Gå til innhold

Kan ikke installere ATi driver


Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

Jeg uninstalla nettopp en ATi driver, for å installere en ny, men da får jeg beskjed om at det er ikke lov. Jeg må installere VGA adapter før jeg får fortsette installasjon.

 

Problemet er bare at det ikke går an å installere en VGA driver, fordi windows ikke finner slik hardware, dermed står jeg bom fast. System restor får jeg heller ikke bruke, fikk bare beskjed om at det ikke gikk an å restore sist lagret punkt (idiotisk)

 

Har også prøvd en manuell install av ATI driver, ved å peket til .inf fila fra device manager. Men det er heller ikke lov av o'store Bill Gates. da får jeg meldingen "The I/O operation has been aborted because of either a thread exit or an application request"

 

Så jeg ser ikke annet valg enn og formatere. Synd at Jeg har bare windows å legge inn, for akkurat nå er jeg ikke så glad i verken Microsoft eller Vinduet deres

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær sikker på at duhar installert AGP-driveren til hovedkortet. Du kan evt. prøve å legge til kortet som en standard vga kort, hvis du får det til manuelt.

Ja, har AGP driver til hovedkort. Og hvis jeg prøver å legge inn driver manuelt, får jeg denne beskjeden "The I/O operation has been aborted because of either a thread exit or an application request"

 

 

Legg inn vanlig CAT først også legg OMEGA over.. ?

 

Ja, hadde det bare vært så enkelt at jeg hadde fått lov til å installere en eller annen driver i hele tatt så, men det er nok ikke så enkelt.....

 

Catalyst lar seg ikke installere fordi den ikke finner noen standard vga adapter, og jeg kan ikke installere standard vga adapter, fordi det er ingenting i winxp som heter det.

 

Rart ingen flere her har samme problem... over på rage3d.com forumet var det mange som har hatt det.... og de finner lite med løsninger

Lenke til kommentar
Sikker på at kortet er skikkelig satt i agp porten, prøv å rot lit med instillingene i bios, og se om det hjelper. :roll:

Ja, jeg er sikker på at alt er ok, siden det er mange andre som har dette problemet, så regner jeg med at det er ikke min feil.... Alt jeg gjorde var å un-installe omegadriverne, reboote, og dermed var det gjort

 

men takk for alle svar uansett :)

Lenke til kommentar

Omega sin løsning :

 

http://www.driverheaven.net/showthread.php...15&pagenumber=3

 

"I experinced that problem here too, the solution was to install until it gives the error, restart the PC in safe mode, uninstall the drivers from the control panel/add-remove, don't restart, use the New Driver Cleaner (Omega Edition) and restart, when windows asks about the drivers (installing a new device) point to where the drivers where extracted (you may have to do it twice), now restart and run the normal setup one last time. Done!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...