KarlToresen Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Hei,Jeg har nylig flyttet inn i en leilighet og styrer litt med internettet. På pcen fungerer det trådløse nettet helt optimalt, men når jeg skal ha nettet på mobilen så står det bare "Henter IP-adresse" før det til slutt kommer en feilmelding som at "Tilgangspunkt er for tiden ikke i bruk. Internett-tilkoblingen er treg." Tror ikke dette er et mobil-problem da jeg har prøvd med flere telefoner og det samme skjer på alle. Er det noen som har noen tips til hvordan dette kan løses? Kan nevnes at internettleverandøren er Get og routeren er en Belkin N1 Wireless Router. Mobilene som har vært prøvd har vært samsung og Huawei, og fungerer normalt på alle andre WIFI. Alle tips og råd tas i mot med takk. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Første forslag er å restarte ruter. Hvis ikke det hjelper, logg på ruter og sjekk om det er noe rart i oppsett på kryptering. Kan også prøve å kjøre åpent/usikret nett noen minutter for å se om tlf kobler seg greit til da. Eventuelt resett ruter til fabrikkinstillinger, sjekk om det finnes nyere firmware og sett opp alt på nytt. Hvis ikke noe av dette hjelper, kjøp ny kvalitetsruter (f.eks. Asus). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå